יוצאים להגנתו: לאחר שרס"ן תום נעמן, מפקדו של אלאור אזריה, החייל היורה מחברון, חווה הסתה קשה נגד עדותו בבית הדין הצבאי, הבוקר (שני), חבריו התראיינו יצאו לגלי צה"ל ואמרו כי "הוא משתדל להמשיך בשלו ולא לתת לדברים האלה להפריע ולהמשיך בדרכו".



יונתן טל, חברו של רס"ן נעמן, כתב אתמול פוסט תמיכה בפייסבוק ואמר כי "כתבתי אחרי שקראתי את אותן השמצות, היו מעט מאוד דברי גיבוי אז שמחתי לשמוע בערב שהוא קיבל טלפון מהרמטכ"ל וששר הביטחון דיבר. הגיבוי צריך להגיע קודם כל מלמעלה אבל גם מהציבור הרחב, צריך לדעת שכשעושים את הדבר הנכון אז עושים את הדבר הנכון".



"אני לא בצבא כבר, אני לא יודע להגיד מה הלך הרוח בצה"ל, הוסיף טל, "מההיכרות שלי אני חושב שמרבית החיילים והקצינים מבינים את המשמעות שלר רוח צה"ל, צבא שעובד על פי כללים אתיים, מתחקר את האמת ולא מטייח", אמר טל והוסיף כי שוחח איתו אתמול, "בסך הכל הוא אומר שהוא שלם עם עצמו, אני גם חושב שהוא לא עשה שום דבר יוצא דופן, הוא בסך הכל דיבר אמת בתחקיר, העניין קיבל נפח גדול בגלל ההד התקשורתי והתגובות. הוא משתדל להמשיך בשלו ולא לתת לדברים האלה להפריע ולהמשיך בדרכו. הוא משתדל להתנתק, בעיקר מדבר עם החברים ועם מי שמחזק את עצמו ואומר שזה לא מה שיזיז אותו, הוא בשלו".



אלאור אזריה בבית המשפט
אלאור אזריה בבית המשפט



"מכל קצין צה"ל הייתי מצפה שייתן עדות אמת"


חבר נוסף של נעמן, חן, סיפר על היכרותם: "שירתנו יחד בפנימייה, היינו יחד באותו החדר בכיתה י"ב ושמרנו על קשר רציף. אני שירתי בגדס"ר גולני ואח"כ המשכתי למקומות אחרים. אין ספק שהמציאות של שירות באיו"ש היא מורכבת, התנהלות עם אוכלוסייה אזרחית היא לא פשוטה, אין עוררין על כך, אבל צריך להפריד בין האירוע עצמו לבין הנושא של מה אנחנו מצפים כחברה מקציני צה"ל שיגידו במשפטיהם. כל קצין צה"ל הייתי מצפה שייתן עדות אמת ושיהיה קצין אמין. הסוגייה שמסיתים כנגד קצין צה"ל זה מאוד מטריד. קראתי חלק מהדברים, דברים מזעזעים, תומכים באלימות ואפילו ילדים בגילאי נוער ואף פחות מכך ששולחים הודעות נוראיות, עצוב לדעת שיש לנו נוער כזה".



"אותי כאזרח וכקצין לוחם במילואים מטריד ההסתה נגד קציני צה"ל, אין שום קשר בין האירוע לבין קציני צה"ל", אמר חן והוסיף: "נפגשנו בשישי, בהחלט לא נעים לקרוא חלק מהדברים אבל אני לא דואג, תום קצין חזק, יציב, ימשיך להגן על תושבי ישראל, הוא משרת כבר עשר שנים, החל מלבנון, עופרת יצוקה, צוק איתן וימשיך לשרת את צה"ל נאמנה".



פרקליטו של אזריה, עו"ד אייל בסרגליק התראיין ואמר כי "בתחילת הדרך דיברנו ואמרתי לך שאנחנו רוצים שהדיון יתנהל בכתלי בית הדין ולא מחוץ לו. אנחנו מגנים את זה בתוקף. אני חושב שכל תיק שמנסים לגרור אותו לתקשורת זה לא טוב שהוא בתקשורת. אני חושב שגם לאחר העדות של תום בשבוע שעבר האבא כתב ופנה ואמר אני תומך בחיילי צה"ל, אני בעד חיילי צה"ל".



עו"ד בסרגליק התייחס לעדותו של נעמן שלטענתו שונתה ואמר: "אני לא אכנס לכל פרט ופרט אבל יש שם תפנית של 180 מעלות, לדוגמא מרחק הסכין - הוא אמר שזה סנטימטר בעדותו במשטרה הצבאית ופתאום זה הפך להיות מרחק רב. את דעתי על תוכן העדות אמרתי בבית הדין, אין לנו שום כוונה או רצון לפגיעה כלשהי בחייל מוערך. בית הדין יקבע אם הדברים שנאמרו הם הנכונים. אנחנו עושים הכל כדי שהתיק לא יתנהל על פי הדלפות של התביעה, אנחנו סומכים על הערכאות השיפוטיות".