כ-700 אלף תלמידי העל יסודי, כיתות ז'-יב' סיימו היום (שני) את שנת הלימודים תשע"ו ויפתחו באופן רשמי את חופשת הקיץ. באחד ביולי יצטרפו אליהם עוד כמיליון וחצי תלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים.



בתיכון עירוני י"ד בתל אביב, נפרדו תלמידי י"ב מהתיכון, בפעם האחרונה. יאלי פארן בת ה-18 סיימה ללמוד אחרי 12 שנות לימוד "מסיביות ואף מפרכות", לדבריה. "אני אעבור ביולי קורס בניתוח התנהגותי של ילדים עם צרכים מיוחדים לקראת השירות הלאומי שלי ואחרי זה אטוס לרומא עם ההורים ואחר כך אסע ככל הנראה לאוגנדה או לטיבט עם משלחת של מתנדבים לחודש ואז אחזור לשירות הלאומי בספטמבר".



"מקווה להיות צלם צבאי"


"גם אני רוצה לנסוע לאוגנדה, יש לי חצי שנה חופש ואחרי זה אני רוצה לפתוח גלריה לצילום, עם התמונות משם ותמונות שליוו אותי לכל החיים. אני גם מקווה להיות צלם צבאי", מסר עידו עטון. ההורים מרשים? "כן, הם תומכים במסע שלנו ומבסוטים", אמרו הנערים.



כיתות י"ב יוצאים לחופש הגדול. צילום: אבשלום ששוני
כיתות י"ב יוצאים לחופש הגדול. צילום: אבשלום ששוני



"אני מתגייס אוטוטו ב-27 ליולי, כרגע לאיסוף קרבי אבל אני רוצה להגיע ליחידת עוקץ. כי אני אוהב לעבוד עם כלבים ועשיתי קורס באילוף כלבים. בינתיים אני מתכנן לנסוע עם חברי לברלין לשישה ימים ואם אני אספיק אני אצייר את מפת העולם בגרפיטי עם הצבעים של מדינות שונות ומגזרים בפלורנטין", מספר תומר פוגל בן ה-18 וחצי.



"ביקשתי מהחבר'ה שישמרו על עצמם בקיץ בייחוד בנושא האלכוהול, שייקחו אחריות על עצמם ועל חבריהם ושיעקבו אחרי מה שקורה בארץ ובעולם, כי קורים כל הזמן דברים אקטואליים והמודעות זה חלק מהלימודים", אמר הראל גוטשטיין, מנהל תיכון.



שר החינוך נפתלי בנט איחל לתלמידים חופשה נעימה ואמר: "תלמידות ותלמידים יקרים, לפנינו חופשה גדולה. החופש הגדול הוא לא רק חופש מבית הספר אלא חשוב שיהיה גם חופש בעל משמעות. אני מאחל לכל אחת ואחד מכם שידע לנצל את הזמן, לקדם את עצמו במשהו, בפיתוח עולמו הערכי, התרבותי, להקדיש זמן להתנדבות למען האחר, להעלות זמן איכות עם המשפחה, לצאת לטייל, לתכנן את שעות הפנאי ובעיקר: לא לבזבז את כל היום מול המסכים".



השר בנט הוסיף: "אנחנו במשרד החינוך נמשיך ללוות ולתת לכם את התנאים הטובים ביותר ללמוד גם בשנה הבאה. בשנה החולפת הוספנו סייעת בגני הילדים, צמצמנו את מספר התלמידים בכיתות בית הספר היסודי והבאנו למהפכה במתמטיקה בחטיבה העליונה. הקמנו גם את ועדת ארז ביטון שתשנה את הגישה למורשת תרבות המזרח וספרד בבתי הספר. בשנה הבאה נוסיף לפעול ולקדם. בברכת חופש נעים".