חומר הקשור לשר הפנים, גלעד ארדן, המתייחס לתקופות בהן כיהן בתפקידיו הקודמים, מצוי במסמך המשטרתי המרכז שורה של עבירות שביצעו לכאורה ח"כים בכנסת הקודמת, כך פורסם היום (שלישי) בחדשות 2. על פי הדיווח מדובר במידע פלילי המתייחס לסדרה של פרשיות שהתרחשו בעת שכיהן כשר לאיכות הסביבה וכשר התקשורת. 



על רקע החשדות לכאורה הובהר בערוץ 2 כי למרות שנאסף מידע על ארדן, הוא לא נבדק ולא עומת על ידי המשטרה או הפרקליטות. השר ארדן, שמתוקף תפקידו הוא השר הממונה על המשטרה, לא נחקר מעולם וכן ולא נפתחה נגדו חקירה. עוד דווח כי גורמים במשטרה טוענים כי חלק מהחומרים שנאספו, הודלפו לארדן עצמו, שמכחיש את הדברים. בתוך כך, במשטרת ישראל מסרו בתגובה: אין בכוונת המשטרה להתייחס לשום מידע מודיעיני הנמצא או לא נמצא בידה".



כזכור, הסמך נחשף בערוץ 10 כשעל פי הפרסום, ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, נתן הוראה להכין מסמך שירכז מידע מודיעיני הנוגע לעבירות, חלקן פליליות, שביצעו לכאורה חברי כנסת ושרים.




"ריכוז המידע אודות הח"כים מעלה תהיות ושאלות"



מוקדם יותר היום פנה יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין למפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, בעקבות הפרסומים אודות המסמך המשטרתי. אדלשטיין הבהיר כי ברצונו להיפגש עם אלשיך בהקדם האפשרי כדי לדון בנושא. 



בפנייה לאלשיך כתב אדלשטיין: "בימים האחרונים פורסם בתקשורת דבר קיומו של מסמך משטרתי שהוכן בשנת 2014 ובו ריכוז מידע פלילי ומודיעיני אודות חברי הכנסת שכיהנו באותה עת. מבלי כמובן לפקפק בסמכותה ובחובתה של המשטרה לחקור במקרים המתאימים חברי כנסת, ריכוז מידע שכזה באופן שבו נעשה הדבר על פי הפרסומים, מעלה תהיות ושאלות גם כאלה הנוגעות לחופש פעולתם וחסינותם של חברי הכנסת ולשימוש של רשויות האכיפה בחומרים אלה".



יולי אדלשטיין. צילום: פלאש 90
יולי אדלשטיין. צילום: פלאש 90