בהלה גדולה נרשמה אתמול בגן פרטי בבאר יעקב לאחר ש-30 ילדים שאכלו טונה של חברת ויליגר הובהלו למרכז הרפואי אסף הרופא בצריפין עם אדמומיות וגרד בפנים. "הפעוטות הגיעו אלינו לאחר שאכלו דג טונה מקולקל. כולם סבלו מתופעות לוואי וצוותים מתוגברים של המרכז הרפואי טיפלו בהם", מסר למעריב פרופ' ערן קוצר, מנהל מיון ילדים. משרד הבריאות מסר היום (רביעי) למעריב כי הבדיקה של ויליגר תקינה וכי מדובר באירוע נקודתי. 

עשרות הורים מבוהלים פנו אתמול לבית החולים בניסיון לברר פרטים, ובתגובה הוציא פרופסור קוצר הודעת הרגעה כי "ילדים שהיו בגן ואינם סובלים מתופעות כלשהן - לא צפויים לפתח סימני הרעלה. על כן להוריהם אין מקום לחשש".

"אנחנו עובדים עם מרכז המזון לגני הילדים ששולח אספקה טרייה של טונה", סיפרה הגננת למעריב, "כמו בכל שבוע שמנו לילדים טונה עם מיונז ואז ראיתי ילד שנהיה אדום בידיים ובפנים. באותו רגע חשבתי שהוא נעקץ וקראתי לאמו שתאסוף אותו. אז ראיתי עוד כמה ילדים אדומים בפנים וקראתי למד"א". מדולב אזולאי, בעלת מרכז המזון לגני הילדים, נמסר: "אנחנו מספקים פרודקטים טריים לגנים כקופסאות שימורים, קמח, סוכר ועוד. יש לציין כי המוצרים סגורים ואטומים. נוסף לכך, פנינו לשאר הגנים שקיבלו את המוצר המדובר, והם דיווחו כי לא הייתה שום בעיה עמו".

רונית ירושלמי, מהנדסת מזון ונטורופטית, אומרת כי בקיץ צריך לשמור על מזון שנוטה להתקלקל בטמפרטורות חמש מעלות ומטה, כגון טונה לאחר פתיחה, סלטים, מוצרי חלב ושימורים. "מרגע הפתיחה צריך להכניס למקרר בכלי אחר. יש להקפיד לבשל בשר עד להכנה מלאה. לגבי בשר שעושים על האש, מומלץ לאכול מיידית ובכלל להקפיד שהמקרר יהיה סגור כמו שצריך". לדבריה, "לפעמים מכינים מזון אך לא אוכלים אותו מיד. הוא נותר בטמפרטורת החדר, שהיא טמפרטורה אופטימלית להתרבות חיידקים. כשמכינים סלטים עם מיונז למשל צריך לאכול או לאחסן מיד בקופסה סגורה. רצוי גם לא להשאיר סלטי דגים יותר מיום במקרר, בעיקר כשאוכלים אותם ילדים, שמערכת העיכול והחיסון שלהם רגישה יותר".

כבר אתמול נמסר ממשרד הבריאות כי "המקרה דווח למשרד הבריאות. צוות לשכת הבריאות המחוזית מרכז החל בחקירה אפידמיולוגית". מויליגר נמסר היום בעקבות המקרה: "המוצר האמור הוא טונה 1 קילוגרם בשקית,  המיועד בעיקר לשוק המוסדי (כגון אולמות אירועים, חברות קייטרינג, בתי מלון וכו׳). סלט הטונה שהוכן תוך שימוש במוצר נלקח לבדיקה ע"י משרד הבריאות, טרם ידוע אם הגורם לבעיה במוצר, במרכיבים אחרים כגון מיונז או בדרך האחסון והטיפול במזון. משרד הבריאות בודק את הנושא ובמידת הצורך החברה תפעל בהתאם להנחיותיו".