יומיים אחרי שמבקר הקולנוע של גלי צה"ל גידי אורשר עורר סערה במדינה בעקבות הפוסט שכתב בפייסבוק מעורר המחלוקת שלו, עלה אתמול פוסט נוסף, בו פורסמו אמירות גזעניות. הפרסומאי אריה רוטנברג, מנכ"ל קלאב 50 ופרסומאי שעבד בעבר עם ראשי הממשלה לשעבר מנחם בגין ושמעון פרס, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "המזרחיים נחותים מהמערביים".



"אל תקחו את זה קשה: המזרחיים נחותים מהמערביים. המזרחיים נחותים מהמערביים כי המזרח נחות מהמערב. כל קהילה יהודית הביאה את תרבות ארץ מוצאה. מאות שנים של חיים אינן נמחקות כהרף עין".



"היהודים הייקים קפדנים, רציניים, מדוייקים ומשכילים כמו הגרמנים, ומירי סיבוני רגב היא השתקפות התרבות במרוקו כולה. איזו תרבות מתקדמת יותר? הגרמנית או המרוקאית? האנגלית או הסורית? הצרפתית או המצרית?".

"אל תיקחו את זה קשה, אבל במאות השנים האחרונות נשאר המזרח הרבה אחרי המערב ואיתו גם יהודי המזרח. זה מה שהיה, ואת זה לא ניתן לשנות. השאלה היא מה יהיה? איך נגדל את ילדינו ונכדינו? כבני תרבות מערבית מתקדמת או כבני תרבות מזרחית מפגרת?".

"מסקנות ועדת ביטון לוקחות אותנו אחורה, ובכך גידי אורשר צודק לחלוטין. 10 בסולם אורשר".


אחד מאלה שעשו לייק לפוסט, היה יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, עמרם מצנע, ששימש גם כיו"ר ועדת החינוך והיה ראש הוועדה הקרואה בירוחם. לאחר מכן הגיב מצנע לנושא ואמר כי שמו שורבב בטעות  לפוסט שלתוכנו הוא מתנגד מכל וכל".

הלייק של מצנע לפוסט של רוטנברג. צילום מסך: פייסבוק
הלייק של מצנע לפוסט של רוטנברג. צילום מסך: פייסבוק