קובי ליברמן, בנו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, תרם אלף שקלים מכיסו במבצע ההתרמה של משפחת החייל היורה מחברון, אלאור אזריה.

המשפחה יצאה בקמפיין “הדסטרט” לגיוס כספים מהציבור תחת הסיסמה “לא משאירים פצועים בשטח, נקודה”, במטרה לגייס 400 אלף שקלים למימון ההגנה המשפטית על אזריה. בתוך פחות מיממה הושג היעד ואף הרבה למעלה ממנו: נכון לאתמול בערב נתרמו למעלה מ־540 אלף שקלים. כעת מתברר כי אלף מתוכם הגיעו מבנו של שר הביטחון. ככל הנראה, ליברמן ג’וניור לא שיתף את אביו בהחלטה לתרום מכספו ועשה את זה באופן פרטי. 

קמפיין מימון ההמונים למען אזריה. צילום מסך
כזכור, התייצב אביגדור ליברמן לימינו של החייל אלאור אזריה בגלגולו הקודם, כשהיה עדיין ח”כ באופוזיציה, ואף הגיע לבית הדין הצבאי כדי להפגין בו תמיכה. מאז נכנס לתפקידו כשר ביטחון, שינה ליברמן את התנהגותו, שנתפסה כהתרסה נגד שר הביטחון הקודם יעלון והפיקוד העליון של צה”ל, שקבע כי החייל אזריה לא נהג כשורה כשירה למוות במחבל הפצוע בחברון, על פי ממצאי התחקיר המבצעי. 

השר ליברמן שומר כעת על התנהגות ממלכתית, אינו מביע את דעתו בפרשה ומניח להליך המשפטי להתברר, אם כי בשיחות סגורות הוא מביע את תקוותו שהחייל יזוכה. משפטו של אלאור אזריה הסתבך בימים האחרונים, שבהם נשמעו כמה עדים שתמכו בגרסתו, ולפיה האמין כי נשקפת סכנה מהמחבל, שהיה עדיין בחיים, ולכן ירה בו.