לאור דחיית שופטי בג''ץ את עתירתם של "הבית הגאה" בבאר שבע והאגודה לזכויות האזרח נגד החלטת המשטרה שלא לאפשר את קיומו של מצעד הגאווה בצירים מרכזיים בעיר, החליטו המארגנים לבטל את המצעד שתוכנן להתקיים מחר ולקיים הפגנה מול בניין העירייה. הדיון בבג"ץ התקיים בעקבות הודעת המשטרה כי בידיהם מידע מודיעיני לפיו במידה והמצעד יתקיים ברחובות מרכזיים בעיר, הוא יגרור אירועים אלימים, עם זאת המידע המודיעיני מתייחס רק למעבר המצעד בשדרות רגר והמשטרה מסרה לפני החלטת בג"ץ כי היא לא רואה כל מניעה לקיים אותו בדרכים צדדיות.

האגודה לזכויות האזרח מסרה לאחר ההחלטה: "לא הגיוני שבשנת 2016 ישנה התעקשות להפנות את הקהילה הגאה למצעד גאווה במסלול צדדי ולא ברחובותיה הראשיים של העיר. הדבר נכון במיוחד בבאר שבע, בה הקהילה הגאה זוכה לתת תקצוב ומעולם לא נערך בה מצעד גאווה. אנו גאים בעמידתנו לצד הבית הגאה בבאר שבע ולצד נציגותיו שבחרו שלא להיכנע ללהט"בופוביה ולאיומים. דחינו את הצעת הפשרה של בית המשפט. לטעמנו, אם ישנם איומים, על המשטרה לטפל בהם גם ברחובות צדדיים וגם ברחובות ראשיים, ואין לקבל מצב בו האיומים פוחתים רק לאחר העברת המצעד למסלול צדדי יותר.

"הופעת מפקד מחוז הדרום של המשטרה מול בית המשפט חיזקה את הטענות כי הופעלו לחצים פוליטיים על הרשויות בבאר שבע במטרה להסיט את המצעד משדרות רגר. זאת למרות שהבית הגאה הבהיר כי במסלול אין התרסה כלפי הציבור הדתי וכי חלק מהצועדים ומהמארגנים באים בעצמם מבתים מסורתיים ודתיים. הקהילה הגאה בבאר שבע זכאית לקבל מעמד שווה בעיר גם מהמשטרה וגם מהעירייה, ולצעוד ברחוב ראשי".

לאחר החלטת בג''ץ הודיעה ראשת מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון על כוונתה להשתתף במצעד בבאר שבע והזמינה את הציבור להצטרף אליה: "הניסיון של המשטרה ועיריית באר שבע להחביא את מצעד הגאווה בעיר הוא שפל מביש. אני מתכוונת להגיע למצעד מחר, ואני חושבת שגם אתם צריכים לבוא".