יהודית באומן, בת זוגו הנוכחית של הזמר שימי תבורי, התראיינה היום (ראשון) לתוכנית של אבי כץ ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", וסיפרה שבתה, הדוגמנית קארין באומן, שחולה באנורקסיה, היא בתו של תבורי. לדבריה. בימים אלה השניים צריכים להחליט יחד בנוגע לטיפול רפואי שנועד להציל את בתם. "המצב של קארין מאוד קשה", אמרה באומן, "כל כך קשה שקשה לה כבר לבטא, לדבר, אין לה כבר סבלנות. היא הייתה חודשיים בבית החולים 'איכילוב'. היא איבדה את תפקוד הכליות, שאצלה כבר לא תקין. קשה מאוד לחבר אותה לדיאליזה וקשה מאוד לתת לה זונדה, בגלל שאסור לתת בכפייה. שופט בית המשפט לענייני משפחה הגיע למיטה שלה עם שני שומרי ראש ובחן את העניין. אני פניתי אליו, התחננתי שיעשו בכל זאת בכפייה. הוא הגיע למחלקה, ישב עם כל הרופאים ואיתי ועם שימי והסביר שאסור לעשות שום דבר בכפייה. אסור להחדיר זונדה אפילו אם היא בין חיים למוות, כי אם היא זזה זה עלול לגרום לדימום עם סיכון גבוה מאוד".



"מה שעומד על הפרק זה רק להרדים אותה", הוסיפה באומן, "וזה סיכון של 50%, כך שאני ושימי צריכים להחליט אם אנחנו חותמים על הרדמה כדי שיזינו אותה תחת הרדמה. כפי שידוע לכל מדינת ישראל קארין היא לא ילדה פשוטה. היא ילדה סרבנית גדולה מאוד שלא נותנת שיטפלו בה ולא פונה לקבל שום עזרה וייעוץ. עכשיו אנחנו, אני ושימי, חושבים אם לחתום להרדים אותה או לא. פרופסור מאוד גדול ישב איתנו הסביר לנו על הסיבוכים והסכנות הכרוכות בהרדמה. לצערי הרב יש בזה סכנה, אבל זו התחנה האחרונה שלנו, אחרת אני לא יודעת מה יכול לקרות ואני לא רוצה גם לחשוב. אין ברירה, אבל אם אתה מרדים אותה וקורה משהו בהרדמה, אז אני בתור אמא, אני לא יודעת איך אעמוד אם יקרה משהו. אני בכל זאת מנסה את הצעדים האחרונים שלי ליישם את המלחמה הזו, ולומר לה 'קארין בבקשה', זו הברירה האחרונה שנשארה".




כץ שאל האם קארין היא אכן בתו של שימי ויהודית השיבה: "אני לא צריכה בפני מדינה שלמה להגיד שיש לי בת משימי. הם (הבנים של תבורי) לא היו צריכים להראות את הבדיקה, הם לא היו צריכים ללכת כל כך רחוק. אז יש לי בת משימי, אז מה. אני לא נתתי להם את זה. הם ביקשו את זה בהתחלה ולתומנו חשבנו שהם ישמרו את זה במשפחה, זו כביסה של המשפחה. כביסה לא צריך להוציא החוצה. אז כדי להראות לי מה זה ולהתנקם בי ובקארין לקחתם את המסמך ונתתם אותו לחיים אתגר, הגיבור הגדול בעם ישראל, הכי גיבור בארץ. מי שראה את הבדיקה והמסמך מבין. מסרנו הצהרה סופית ואנחנו לא יכולים להסתיר דבר כזה. אז ברור שמבינים שלפני 20 ומשהו שנה הכרתי אותו, היה לנו ערב עם סערה של אהבה גדולה, אינטימיות מאוד קרובה. לא רציתי להזיק, קרה מה שקרה וזהו. כמה גברים בעולם וכמה נשים יש להם ילדים והם לא נשואים? קארין ידעה תמיד".


שימי תבורי. צילום: פלאש 90
שימי תבורי. צילום: פלאש 90

 

"הסערה הזו היא שטותניקית"


כץ שאל האם ילדיו של תבורי קיבלו הלם מהבשורה. "זה לא שוק", ענתה באומן, "זה לא ילדים בני שש עם סוכרייה על מקל. הם עצמם לא בקשר כזה הדוק ויש ילדים מזו ומזו ומזו ואף אחד לא מתרגש מאף אחד. זה לא האישיו שלהם. האישיו שלהם זה לא קארין. הבעיה שלהם זה שהוא מוכר את הבית, היא לוקחת לו את הבית. זה לא קארין, זה רחוק מלהיות קארין. 'בוא אבא, בוא נעשה צוואה'. מי לוקח את האבא שלו שבוע אחרי שהוא הכיר בחורה לעשות צוואה? מה אתה מפחד? הם אומרים שהוא השתנה, הוא לא עולה לבמה, הוא לא שר, הוא לא פה הוא לא שם. בתקווה אחת מאוד ברורה, שאוי ואבוי על החלק שלהם וזו לא הייתה הכוונה שלי בכלל. והוא כן עולה לבמה, הוא היה ביום שישי בערוץ 24, חזר, שר מחאו לו כפיים, כל הכבוד לך. 50 שנה הוא שר, לקח כמה חודשים חופש, אז הם צריכים לעמוד עם סטופר ולמדוד כל נשימה שלו? הסערה הזו היא שטותניקית, זולה, נמוכה, מנמיכה, הם גוררים ל'ארץ נהדרת' ושם עושים קריקטורה מכולם. למה לא לבוא ולדבר על השולחן, להלבין את העניינים. יש לך בעיה? תבוא תדבר איתי, תגיד לי בפרצוף. למה לבכות לחיים אתגר שאבא נטש? הוא לא נטש אף אחד, הוא אוהב את כל הילדים שלו, הוא חי למענם. הם נטשו אותו כי הוא פתאום התאהב. אוי ואבוי, הוא התאהב".

"אני הלכתי בתקשורת נגד כל אלה שהיו נגדי, מהמשפחה של שימי, עד הסוף, כדי שלא יחמירו את המצב ויעשו לקארין יותר גרוע, כי בסופו של דבר קארין מאוד נפגעת מזה", הסבירה באומן. "אני מדברת עם התקשורת כשבאים ואומרים שאני רוצה את הבית של שימי או הכסף שלו. אני לא יכולה לצאת בהכנעה ולתת לכל העולם לחשוב שהם צודקים, אני חייבת להגיד בתקשורת מילה או שתיים. זה אהבה, נטו אהבה. אני לא נכנסת לעניינים בצורה פרטנית ודוחפת מילים שהן לא כשורה, אני בסך הכל אומרת שהם טועים בבן אדם. למה לא מראיינים את אלה שמכירים את יהודית באומן, למה רק את אביהו מדינה ואת אלה שנגד. תשמעו גם את האנשים מהצד שלי. אנחנו רוצים שלום, משפחתי, חם וביחד. אני לא מנסה להילחם באף אחד. אני מבינה מה זה להיות אבא שמגן על ילדיו. אני יודעת מה זה להיות ילד, אבל אני לא מוכנה שהילדים האלה ילכו לתקשורת.