הסדרה המדוברת "הרמון" של "רשת 13", המספרת על קבוצת נשים הנשואות לאדם אחד אותו הן מעריצות ומהללות עלתה בתחילת החודש. הסיפור נכתב בהשראת סיפורו של גואל רצון שנישא ל-32 נשים שחיו עמו באותו הבית. בנו של גואל רצון אז לסדרה וטען: "ראיתי את הסדרה, אבי לצערי כלוא כבר שמונה שנים ואני הבן היחידי שעדיין שומר עמו על קשר, זו הייתה הבחירה שלי, אני מרגיש מחויב אליו כבנו הבכור ועדיין מאמין בחפותו, העונש שהוא קיבל אינו מוצדק בעיני, לאבא היו כוונות טובות".

בימים אלו נשותיו לשער של רצון ובנו חזרו לכותרות עם שידור הסדרה, מאז הפעם אחרונה שדיברו על הנושא, כשביולי 2016 בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגיש גואל רצון והשאיר על כנו את עונש המאסר בן 30 השנים שנגזר עליו על שורת עבירות שביצע בנשותיו. בנו, יגאל רצון, התייחס אז בראיון לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" להחלטת בית המשפט: "מן הסתם יצאתי מאוכזב, עם כאב גדול, ציפיתי שלפחות יורידו משהו. כמו שזה נראה היום זה לא נכון, לא ראוי ולא מוצדק. אני אומר לאנשים שזה 30 שנה והם לא מקבלים את זה. סך הכל אבא שלי לא רצח אף אחד".

יש נשים שטוענות שגואל רצון רצח את נפשן

"זה לא אותו משקל. והנשים האלה הן לא כמו שהן מציגות את עצמן. כשאני הייתי בתוך הבית ראיתי כמה שהיה להן טוב, כמה שהן חייכו וצחקו ואיך שההרמוניה הייתה ביניהם, שאחת עזרה לשנייה. הן גם היו בטלוויזיה לפני כן ואמרו שהכל טוב להן".
הן פחדו שאבא שלך יעניש אותן
"אני לא חושב שהן פחדו. תשע נשים רוצות לתבוע את אבא שלי, בגלל שהן רוצות זכויות מהמדינה. אז הן מחפשות איך להגיד שהן היו מסכנות שהיה להן רע, עובדה שהן גם קיבלו. את הקעקועים הן עשו מרצונן, אבא שלי לא אמר להן לעשות אותם. הן רצו לרצות את אבא שלי וזה עניין שלהן, אף אחד לא אמר להן לעשות. ולעשות קעקוע לבן אדם בכוח אי אפשר. לא באו אליהן עם אקדח ואמרו להן לעשות קעקוע".

 
ומה עם שורת העבירות בהן הורשע אביך?
"זה מעציב אותי כבן, אבל אני לא רוצה להתייחס לפרטי פרטים. כמו שאמרתי לאורך כל הדרך שלא הייתה עבדות, בית המשפט קבע שלא הייתה עבדות, וזה היה החלק הארי בתיק. אז היום אני אומר שכל הדבר הזה בא מסיפורים, אשליות ושקרים, זה הכל. זאת מילה מול מילה. אולי היה פה ושם דברים, אבל לא כמו שזה מנופח היום. אין צדיק שלא יחטא, לכן אני לא אומר שאבא שלי צדיק, הוא לא אחד הצדיקים הגדולים שהיו בדור, אבל לא כמו שמציירים את זה ולא כמו שמראים את זה. הכוונה של אבא שלי הייתה טובה. אתה ניזון מהתקשורת ומבית המשפט, אני ראיתי את הדברים בעיניים. לא גרתי שם אבל ביקרתי וראיתי בדיוק איך הם חיים. ראיתי שהייתה הרמוניה טובה, איך אחת תומכת ועוזרת לשנייה עם הילדים, לא ראיתי איזו מישהי שהיה לה איזה עצב בפנים. והאוכל היה בשפע, ראיתי איך הם זורקים אוכל".


ערעורו נדחה. גואל רצון. צילום: רענן כהן


 "אני מסוגל, כמו שיש אבא זמר וגם הבן שלו זמר"
גואל רצון הוא לא אדם נורמאלי
 "אבא שלי יצא מהנורמה. כמו שהומואים ולסביות לא היו נורמה ובשואה גם חיסלו אותם, ובסוף הם נהיו נורמה. היום הם גאווה, היום הם אומרים 'אנחנו קיימים' ויוצאים לרחובות. נורמה זה מצב, אז מה זה הביטוי הזה 'לא נורמאלי'. לא שאלתי אותו מה הוא עושה ולמה הוא עושה, כי אני עשוי מהחומר הזה. תפיסת העולם שלי היא שונה, היא לחיות עם כמה ולעשות ככה ולעשות ככה, כי אני חייתי ככה. אני בן 42, נשוי ואב לשני ילדים, ואני גם הייתי עושה את זה ואין לי בעיה לעשות את זה, כי אני עשוי מהחומר הזה ואני מסוגל לדבר הזה. כמו שיש אבא זמר וגם הבן שלו זמר. אני מדבר על יכולת, על אפשרויות, שאני מסוגל, יש לי את המסוגלות הזאת. אני לא אומר שאני לא אעשה את זה. אי אפשר לדעת מה יהיה בהמשך. ימים יגידו".


עריכת תוכן 103FM: אסף נבו