לקראת מצעד הגאווה שיתרחש בירושלים, התראיין הבוקר (רביעי) בגלצ ראש העיר, ניר ברקת, והסביר את החלטתו שלא לצעוד בעצמו באירוע. ברקת אמר כ כך: "אני נלחם בחירוף נפש לזכויות הקהילה. אני נפגש באופן שוטף עם ראשי הקהילה, אני שותף למלחמה הבוטה בהסתה ובאלימות ובאמירות שנאמרו בימים האחרונים. במקביל לכך, ניתן סיוע לקהילה מבחינת משאבים. ירושלים לא תהיה כמו באר שבע, צריך לתת להם לצעוד ובעניין הזה אני נעמד לימינם. אני לא מגיע כי יש אנשים שנפגעים מהמצעד, לא מעט מהירושלמים. כראש העיר של כולם אני צריך להתחשב בכולם".



לדבריו, "אפשר להקשיב למה הצורך של אוכלוסיה אחת ולתת לה מענה ולא לפגוע באוכלוסיה אחרת. אני לא רואה בזה סתירה. אני מסייע ככל שאני יכול מצד אחד ומשתדל למנוע פגיעה בציבורים אחרים. זו זכותה של הקהילה לצעוד, זה לא טעות. אני מאפשר להם בפועל לממש את זכותם. הוכחנו במעשים שאני מתייצב לימין הזכות לצעוד. כשאני נפגש עם נציגי הקהילה אני מסביר את העמדה ולדעתי הם מבינים".



לשאלה מדוע למרות תמיכתו לא ייקח חלק פעיל במצעד, אמר ברקת כי "במבחן התוצאה אנחנו תומכים ומסייעים לכל הזכויות שמגיעות להם. תמיכה של מנהיג העיר היא לא פחות חשובה. אנחנו מעלים על נס את הסובלנות. אבל בסוף, יום אחרי המצעד כולם חיים ביחד בירושלים. אני בחרתי דרך אחרת לממש את תמיכתי בסובלנות, וגם ההתחשבות ההדדית צריכה להתרחש. אני אלחם על יכולת הקהילה לקבל את המשאבים שמגיעים להם. ירושלים היא לא באר שבע".  הוא המשיך והדגיש כי הוא "מאמין בהתחשבות בכלל הציבורים. אפשר לבטא התחשבות הדדית. אפשר לתמוך ולסייע מצד אחד, ולהתחשב בציבורים אחרים מצד שני".



ברקת הדף את הטענות לפיהן מניעים אותו שיקולים פוליטיים: "זה לא פוליטי, חשובים לי רגשות הציבור שלי. אני מנסה לעשות מהלכים לטובת אוכלוסיה אחת בלי לפגוע באוכלוסיה השנייה. לא צריך להסתכל על זה בצורה רדודה. נפגשתי אתמול עם מנהיגי הקהילה ועם ההורים של שירה וישבנו במעגלי שיח בכיכר החתולות. הסברתי שזה לא שחור לבן. הזכות לבטא את דעותיך זה קדוש מבחינתי, אל תקחו את זה למקום של הפוליטיקה בגרוש".



יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, מתחה ביקורת חריפה על ברקת: "שוב ראש העיר נכנע לטרור הדתי ועושה חישובים פוליטיים קטנים על גבה של הקהילה הגאה בלי בושה, ויורק על בטחונו וכבודו של ציבור שלם, בשביל לגרוף רווח אלקטורלי ובכך מועל בתפקידו כאיש ציבור. ברקת מבזה את זכרה של שירה בנקי, נערה צעירה שנרצחה בידי פנאט דתי לפני שנה בלבד, נערה שגילתה יותר אומץ ציבורי מראש העיר שלה".