ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון סיכמו היום (שני) כי תאריך פתיחת תאגיד השידור הציבורי החדש יידחה ל-30.4.17. בהודעה לתקשורת מטעמם נכתב היום כי "החל מהראשון לינואר יוכלו השרים, לפי הוראתם או לבקשת התאגיד, להקדים בצו בחתימתם את יום התחילה". מדובר בפשרה שהושגה, לפיה דחיית פתיחת התאגיד הוקדמה בשבעה חודשים מהתאריך המקורי, לאחר לחץ של חברי כנסת ושרים שטענו כי המהלך פוגע בחופש העיתונות.


מהומה בוועדת הכלכלה

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התייחס לפני למועד הפתיחה של התאגיד, ומסר כי "החלטה זו משקפת את מלאכת האיזונים שחייבת להיעשות על מנת להבטיח את המוכנות של התאגיד לשידור ציבורי ראוי ומצד שני לדאוג לעובדים ולבצע את התהליך בצורה אחראית". 



"לא לייצר נתק"

הסערה החלה בשבוע שעבר, כשיו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל משרד התקשורת הודיעו כי החליטו לדחות את סגירת רשות השידור לתחילת שנת 2018, זאת מכיוון שלדבריהם השידור הציבורי החלופי אינו מוכן עדיין לשידורים מלאים ורציפים. בהודעה שנשלחה מטעם דובר ההסתדרות ביום שני הקודם נכתב כי "בהמשך להודעתו של ראש הממשלה בנושא רשות השידור ובהמשך לשיחות שניהל יו"ר ההסתדרות ניסנקורן עם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, השידור הציבורי החלופי בתאגיד החדש עדין לא ערוך".



עוד נמסר כי "מתוך חשיבות שלא לייצר שום נתק בשידור הציבורי ולייצר שידור ציבורי רציף ומלא, על דעת יו״ר ההסתדרות ומנכ"ל משרד התקשורת, תידחה סגירת רשות השידור לתחילת 2018. יש עוד לוודא שהשידור הציבורי יהיה כפי שגם ציין ראש הממשלה, שידור מירושלים, כבר מיום השידורים הראשון". כבר באותו הערב עוררה ההחלטה זעם בקרב ח"כים רביםף ביניהם ח"כ אילן גילאון (מרצ), ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) וח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) שקראה "לשים סוף לזלזול בשידור הציבורי בישראל".







סערה בכנסת: "רוצים לזרוק אותנו לרחוב"


המהלך מגיע יממה לאחר הסערה שהתרחשה אתמול בדיון בנושא בוועדת הכלכלה של הכנסת, במהלכו הורחק רפי יששכר, עובד רשות השידור שהביע זעמו על הסחבת לדבריו בעניינו. במהלך הדיון המיוחד, יששכר פרץ בצעקות לעבר חברי הכנסת: "מושחתים כולכם, אתם רוצים לקחת לי את הבית, תתביישו לכם"' והורחק מהמקום על ידי סדרנים. לאחר מספר דקות יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל הורה להחזיר את העובד שהורחק מהמקום והתנצל בפניו אם נגרמה לו עוגמת נפש.



יששכר, שכבר 30 שנה עובד ברשות השידור, סיפר הבוקר בראיון לגל"צ על שאירע בוועידה: "זה היה מזעזע והדברים שלי באו מכאב בעקבות אי הוודאות של אנשים עם התחייבויות שרוצים לזרוק אותם לרחוב. יש תאגיד חדש, מה הם עוד רוצים כבר? יאיר לפיד רוצה לסגור איתנו חשבונות אישיים?". עוד הוסיף: "אני יצאתי משם ברצון ולא בכוח, כי בכוח לא היו מצליחים להוציא אותי, אולי עם גז מדמיע ואלונקה. הח"כים הביאו לנו מים וניסו להרגיע, אבל זה לא מרגיע כי זה נושא שאנחנו מתמודדים איתו שנים. אני אצא לפנסיה של 5,000 שקלים, אשתי לא עובדת ואני מפרנס יחיד לשלושה ילדים - מה נעשה עם הכסף הזה"?.


העובד שהורחק אתמול מהדיון, רפי יששכר. צילום מסך