מתמחי הרפואה בבתי החולים יחלו היום ב־26 שעות רצופות של מחאה בכיכר רבין שבתל אביב. מספר שעות המחאה אינו מקרי, ובא להמחיש את היקף השעות של כל תורנות שלהם בבתי החולים במהלך ארבע עד שש שנות ההתמחות.  המתמחים טוענים שאינם מצליחים להעניק טיפול רפואי ראוי לציבור תחת עייפות מתמשכת ועומס שהולך וגובר במיונים ובמחלקות השונות. כדי לקצר את התורניות הם דורשים תוספת תקינה לקליטת רופאים מתמחים, שיחלקו עמם את הנטל.



המתמחים יקימו אוהל רפואה בכיכר וישהו בו 26 שעות. במסגרת הפעילות במקום הם יערכו בדיקות בסיסיות, ייתנו ייעוץ לציבור הרחב, יישאו הרצאות בנושאי תזונה, מניעת מחלת הסרטן וחיסונים ויקיימו סדנת החייאה לתינוקות ולילדים. כמו כן, יתקיימו פאנלים שבהם ישתתפו רופאים בכירים, מומחים ומתמחים.



בתחילת השנה פנו המתמחים לציבור כדי לקבל את תמיכתו באמצעות קמפיין גיוס המונים בהדסטארט. במסגרת המאבק הוצגו נתונים על מעורבות גבוהה במיוחד של מתמחים בתאונות דרכים בתום תורניות ארוכות ומודלים של תורנויות רופאים בעולם המערבי העומדות על 12־16 שעות "בלבד".



בשבועות הקרובים מתכוונים הרופאים המתמחים לעתור לבג"ץ ולטעון כי זכויותיהם הבסיסיות נפגעו, ובנוסף שההסכם שהושג בעניינם ב־2011 לא נאכף. 



ד"ר אראל בוצ'נסקי, רופא מתמחה בבית החולים מאיר ויו"ר ארגון המתמחים, המוביל את המאבק: "מערכת הבריאות הציבורית בקריסה. נמשיך להיאבק עד שיקוצרו התורנויות ויוספו התקנים. תורנויות של 26 שעות הן עוול מתמשך כלפי המתמחים, אך בעיקר כלפי הציבור".