מקרה חמור של התעללות בקשישה נכה: בפוסט שהתפרסם אתמול על ידי דיקלה כהן עמרם, הופצו כמו אש בשדה קוצים תמונות של קשישה נכה הקשורה לגדר בבני ברק. האישה המבוגרת תועדה בסמוך לקניון איילון במשך יותר מ-40 דקות. בפוסט נכתב: "אתמול בסביבות השעה 19:00 ברחוב ששת הימים בבני ברק (מול קניון איילון) סמוך לחנות ורטיימר אני רואה אישה מבוגרת קשורה לגדר עם כסא הגלגלים שלה. הלכתי לקניות שלי, חזרתי והיא עדיין קשורה. כמעט 40 דקות בחום הכבד שעדיין שרר בחוץ. ניגשתי אליה לשאול אם צריכה משהו ואם אפשר להציע לה מים כשכולה מזיעה, אבל היא בקושי תקשרה איתי".



כהן עמרם הוסיפה כי "לאחר דקות ארוכות כשאני עוקבת לראות מי איתה, אף אחד לא בא אליה. נכנסתי לחנות הסמוכה כי לשם ראיתי עובדת זרה שנכנסה. שאלתי את העובדת הזרה "את עם המבוגרת?" והיא ענתה בחיוב, אמרה "סורי סורי", יצאה לאישה להביא לה מים והלכה איתה. הגברת בתמונה הייתה קרוב ל-40 דקות בחוץ קשורה לגדר". המשטרה פתחה בחקירת המקרה. עיריית בני ברק מסרה: "אנחנו מצרים על כך שהמפרסמת לא הזעיקה את המשטרה למקום".




"התאכזרות מהסוג הכי גרוע שיש"



לאחר שהתברר כי אבדו עקבותיהן של העובדת והקשישה, פנתה אתי אלטמן, יו"ר "תנו לחיות לחיות", לדוברת המשטרה, מרב לפידות, בדרישה לאתר את העובדת ולמצות איתה את הדין. "אני דואגת לא רק לחיות, גם לבני אדם שמתייחסים אליהם גרוע כמו לחיות", מסרה ל"מעריב-אונליין" בצער.



יושב ראש שדולת הקשישים בכנסת, חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) אמר כי "אם ככה העובדת דואגת לקשישה מחוץ לבית אני מפחד לחשוב מה קורה בתוכו. לקשור בחוסר אונים ובחום כזה קשישה חסרת ישע שאין לה יכולת להתנגד ולצאת לסיבוב שופינג במזגן זו התאכזרות מהסוג הכי גרוע שיש. חייבים למצות עם העובדת ועם חברת הסיעוד שלה את הדין. הגיע הזמן שהמוסד לביטוח לאומי יתחיל לפקח ולעשות סדר בשדה ההפקר של מטפלי הסיעוד".



"למצות עם העובדת ועם חברת הסיעוד שלה את הדין". ח''כ איציק שמולי. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
"למצות עם העובדת ועם חברת הסיעוד שלה את הדין". ח''כ איציק שמולי. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90



ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), יושב ראש שדולת הגמלאים בכנסת, התייחס גם הוא למקרה ושלח היום מכתב למפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, בדרישה לפתוח בחקירה מיידית על נסיבות האירוע: "התרגלנו כבר למעשים מזעזעים בזירה הציבורית, אבל דבר כזה טרם היה. גם אם משפחתה של הקשישה תסלח למטפלת, אני מאמין שבהיבט הציבורי אי אפשר לעבור על סדר היום במקרה כזה. ראוי שהמשטרה תחקור את המטפלת ותעמידה לדין על רשלנות והזנחה בטיפול".