עמי גיא ויעקב גינצבורג, מנכ"לים ובעלים משותפים של סלטי שמיר, פתחו היום (חמישי) את מסיבת העיתונאים בניסיון להסיר את האשמה שמרחפת מעל החברה, אשר שיווקה את טחינת הנסיך, שבחלק ממוצריה נמצא חיידק הסלמונלה. מאז ההודעה, שטף גל שלם של הודעות על חיידקים במספר מוצרים, שהעלו חשש גדול על הדרך בה מתפקד משרד הבריאות בכל הנוגע לבריאות הציבור.

השניים סיפרו במהלך מסיבת העיתונאים על השתלשלות האירועים: "אתמול בשעה 19:37 קיבלנו מייל, בו הודיעו לנו על הבעיה. הדבר הראשון שהטריד אותנו זה הצרכנים שלנו והיה לנו ברור שאנחנו הולכים למהלכים דרסטיים. כינסנו בדחיפות את הנהלת המפעל, הורדנו את המוצרים מהמדף עקב החשיבות של בריאות האנשים.



"במהלך כל הערב והלילה, החלטנו והתחלנו לעשות ריקול. במהלך השעות האלה כינסנו את הנהלת החברה כדי למצוא את כל המוצרים שקיבלנו מטחינת הנסיך. הכנו את כל הדרוש כדי שבבוקר נגיע לכל הלקוחות שלנו, להודיע על הצורך להוריד את זה מהמדף. בשבע בבוקר, אחרי 12 שעות, היינו מוכנים עם ההודעה, פחות מ-12 שעות. עשינו את זה כי היה ברור לנו משמעות ההורדה מהמדף.



"התחלנו להודיע ללקוחות שלנו על הצורך להוריד את המוצרים, את הטחינה והחציל טחינה. ההורדה מהמדפים החלה על הבוקר, וכרגע הם לא נמצאים על המדף. כל המוצרים האחרים בריאים ואפשר לקנות אותם. אני רוצה להוסיף שהחברה שלנו מוקפת באמצעים רבים, אנחנו משקיעים הרבה מאוד כסף כדי להיות בטוחים באיכות שלנו. יש לנו מעבדות חיצוניות, ואנחנו מדווחים באופן שוטף למשרד הבריאות.



"אני רוצה לציין שבמהלך הבדיקות הרגילות, בדקנו גם את המוצרים שיצאו מהטחינה הזאת, ולא מצאנו סלמונלה במוצרים האלה, ולמרות שהבדיקות הראו שאין סלמונלה, התחלנו לבצע ריקול באופן גורף לכל המוצרים. מה שנמצא כעת על המדף תקינים לחלוטין, אפשר לצרוך אותם ללא חשש, ואנחנו נחדש את אספקת המוצרים האלה.



לאחר מכן היפנו אצבע מאשימה כלפי טחינת הנסיךך והוסיפו: "היתה בעיה עם המוצרים, ולמרות שהם ידעו עליה ב-25/7, הם הודיעו לנו על כך רק 17 יום לאחר מכן, אני חושב שהם הודיעו לנו רק בגלל שמשרד הבריאות עשה שם ביקורת. אנחנו נתבע אותם ונתדיין איתם בהמשך. סמכנו על הספק ששלח לנו בדיקה של מעבדה חיצונית.



אנחנו עושים בדיקות מדגמיות רק למוצרים המוגמרים ולא לגלם. ואני חוזר - בבדיקות המדגמיות שלנו לא היתה בעיה. מעכשיו נבדוק גם בשלב הגלם בעצמנו. טחינה הנסיך הפסיק לספק לנו לאחרונה בלי לרמוז עד אתמול שיש בעיה. אנחנו לא נעבוד איתם יותר. יש לנו ספק אחר ויהיה לנו ספק חדש עוד החודש. הריקול היה עניין של אחריות. לא של חיפזון. נצטרך לתבוע כמובן את טחינה הנסיך כי זאת אחריות שלהם כלפינו וכלפי הצרכנים".