חוקרי המשטרה החליטו היום (שלישי) לקצר את תקופת מעצר הבית שהושת על נהג המשאית תושב בית אלעזרי, שעל פי החשד ירה לעבר חברי כנופיה שניסו לגנוב את משאיתו ואף איימו לתקוף אותו, כאשר כתוצאה מהירי נהרג אחד מהם, תושב חלחול שליד חברון. פרקליטו של הנהג, עו"ד בנצי קבלר, הוציא צו האוסר פרסום שמו, תמונתו ופרטי זהותו של נהג המשאית.
האירוע התרחש בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון, עת יצא הנהג מביתו בדרכו לעבודה. כשעמד בסמוך לאחת המשאיות שבבעלותו, הוא הבחין לדבריו בשלוש דמויות שעמדו בסמוך למשאיתו, שהייתה כבר מונעת. הנהג צעק לעברם לפנות את המקום, אולם הם, לטענתו, התקרבו לעזבו בתנועות מאיימות ונופפו עם מוט בידיהם. "הלכתי לאחור בניסיון להימלט, כשהם רצים לעברי ונפלתי. כשחשתי סכנה לחיי וחששתי שהם עומדים להכות בי, יריתי באוויר. בשום רגע לא הבחנתי ולא ידעתי שכתוצאה מהירי נפגע אחד החשודים", אמר הנהג עם מעצרו. עוד הוסיף: "מיהרתי הביתה והקפצתי את המשטרה למקום". כוחות המשטרה שהגיעו לאזור פתחו בסריקות ובמהלכן התחקו אחר עקבות שהובילו אותן לעבר שדה סמוך, בו נמצאה גופתו של אחד החשודים.

"גרסתו של הנהג נבדקת" 


בחקירתו מסר הנהג כי פעל מתוך הגנה עצמית לאחר שחש סכנה לחייו. בתום חקירתו, ולאחר שהמשטרה אספה מידע ממצלמות אבטחה שקלטו את האירוע, שלחו את החשוד למעצר בית של חמישה ימים, אך לאחר שלושה ימים ולבקשת עורך דינו שוחרר הנהג גם ממעצר הבית. 

גורם משטרתי המעורה בחקירה אמר כי "אין בשחרורו של החשוד משום סיום החקירה, אלא שבנקודת הזמן הזאת אין צורך להחזיק את הנהג ולו גם במעצר בית. החקירה נמשכת וגרסתו נבדקת ועם סיום החקירה נקבל החלטות".

שמו של הנהג נאסר לפרסום. צילום ארכיון: אורי לנץ, פלאש 90

הפגנת תמיכה בנהג: "זה יכול לקרות לכולנו"

תושבי בית אלעזרי ייצאו הערב להפגנת תמיכה בנהג החשוד ובמחאה כנגד גל הפריצות שנמשך חודשים רבים בבית אלעזרי. ניסים משעל שוחח בתוכניתו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם רונית ניר, אחת מתושבות המקום, שהביעה את הזדהותה עם היורה. "הכתובת הייתה על הקיר", הסבירה רונית. "זה היה יכול להיות כל אחד מאיתנו. הוא בן אדם נורמטיבי והוא לא ציפה לזה, הפתיעו אותו בלילה".
"אין להם פחד", סיפרה ניר על מכת הפריצות שמשפיעה על ביטחונם של תושבי בית אלעזרי. "לא מעניין אותם כלום, הם אפילו לא מסתירים את הפנים. הם נכנסים לבתים כשאנשים ישנים בבית, מדלגים מעל מיטות הילדים ומסתובבים לנו בתוך הבתים. זה קרה גם לי לפני כשלוש שנים", תיארה ניר את חווייתה האישית. "בפעם הראשונה שפרצו אלינו לא היינו בבית, וכשחזרנו כל הבית היה הפוך. אחרי שלושה חודשים הם חזרו בלילה. בעלי שמע אותם ורץ לכיוונם. למזלי הרב הם עיקמו את החלון ככה שהוא לא היה יכול לרדוף אחריהם, כי אחרת אי אפשר לדעת איך זה היה נגמר".





 
"החיכוך אליו נקלע התושב שירה מאפיין את כולנו. בשנים האחרונות ובמיוחד בחודשים האחרונים אנחנו מרגישים אובדן של הביטחון האישי שלנו, התושבים והחקלאים, בביתנו, בחצרות שלנו ובמשקים שלנו", אמרה והדגישה כי למרות מאמציהם של התושבים למגן את בתיהם ולהפעיל סיירות מתנדבים, הפריצות לבתים נמשכות. "מדי יום אנחנו מקבלים התראות על חוליות שמסתובבות באיזור, זה חיכוך יומיומי. אנחנו נמצאים במצב אבסורדי".
לסיום אמרה כי "מהות העצרת היא הזכות לקבל את הביטחון שלנו. אנחנו קוראים למשטרת ישראל ולכל הגורמים שאמונים על הביטחון לקחת את הנושא לידיים ולטפל בו, ואני קוראת לציבור להגיע היום בשעה 18:00 לבית אלעזרי במרכז הארץ ולתמוך בזכות שלנו לביטחון".
עריכת תוכן 103FM: ג'וני דוב