ביקור היסטורי כפול בישראל: שר החקלאות של ממשלת בהוטן שבהרי ההימלאיה, ליונפו יישי דורג'י, ושר החקלאות של קמבודיה, ונג סקהון, השתתפו אתמול באירוע חגיגי בירושלים לציון סיומה של תוכנית חונכות של סטודנטים ממדינות מתפתחות. 

דורג'י הוא השר הראשון מארצו שמבקר בישראל, וזאת על אף שבין שתי המדינות אין יחסים דיפלומטיים. בהוטן, ממלכה בודהיסטית קטנה שבמשך שנים רבות הסתגרה מהעולם, החלה בעשור האחרון בתהליך דמוקרטיזציה ופתיחות הדרגתית והתפרסמה בעיקר בזכות מדד האושר הלאומי של התושבים. 
השר הקמבודי הוא הנציג הראשון של ממשלתו שמגיע לביקור בישראל מזה שלושים שנה. שתי המדינות כוננו יחסים דיפלומטיים באמצע שנות החמישים, אולם הקשרים נותקו אחרי עליית המשטר הרצחני של הקמר רוז' בשנת 1975. רק בשנת 1993 חודשו היחסים בין המדינות ומגזר החקלאות הוא אחד התחומים המשגשגים ביותר בין ישראל לבין קמבודיה. 

שני האישים – יחד עם נציגים בכירים מהפיליפינים, אוגנדה, לאוס וחוף השנהב – היו בין האורחים שהשתתפו הערב בבנייני האומה בירושלים בטקס שבו סיימו 1,500 סטודנטים לחקלאות מעשרות מדינות את מחזור ההכשרה של חברת אגרוסטדיס, אשר מקיימת תוכניות חונכות עבור סטודנטים ממדינות מתפתחות באסיה, באפריקה ובדרום אמריקה בהכוונת משרדי החוץ והחקלאות של ישראל.