"המון פעמים בגלל המצב הכלכלי בבית לא יכולתי להירשם לטיולים ולפעילויות בתנועת הנוער העובד והלומד", סיפרה א', בת 18, שעושה שנת שירות בתנועה, ל"מעריב-אונליין". לדבריה במהלך שנותיה כחניכה, הוריה לא תמיד יכלו לשלם עבור הפעילויות, אך בתנועה "דאגו לי לסבסוד וזה מאוד עזר לי, הרגשתי שיש לי תמיכה - שחשוב לאנשים שלא תהיה אפשרות שלא אצא למשהו רק בגלל שלא היה לי כסף". 



לאחרונה החליטו להקים בתנועה את "קרן השוויון" שנחנכת בימים אלה, שמטרתה לעזור לבני נוער הזקוקים לסיוע כלכלי להשתתף בטיולים ובמחנות הקיץ, זאת כתוצאה מההבנה שבשל מצוקה כלכלית בני נוער רבים לא יכולים לצאת יחד עם חבריהם לטיולים. לפני הקמת הקרן היה תקציב סיוע לא מוסדר, ולכן הוקמה הקרן.



תמר משה, בת 27, מיוזמות הקרן, בוגרת התנועה ואף עובדת בה כיום במחלקת הגזברות, מספרת כי "המחשבה להקים את הקרן נבעה מזה שאנחנו חשופים בשנים האחרונות לכך שליותר ויותר משפחות קשה לשלוח את ילדיהן לפעילויות וזה יצר מצב שהתנועה ניסתה בכל הכוח לסבסד כדי לאפשר לכולם לצאת אבל זה היה מאמץ לא פשוט ורצינו שלכל ילד תהיה הזכות להיות חלק מהתנועה".



עלייה של 35% במספר הבקשות לסיוע כלכלי 


לפי התנועה, בשלוש השנים האחרונות ישנה עלייה של 35% בממוצע בשנה במספר החניכים שמגישים בקשה לסבסוד מחנה או טיול ורק בקיץ האחרון כל חניך חמישי שיצא לסמינר הדרכה היה זקוק לסבסוד. בנוסף, 8% מכלל תקציב סמינר ההדרכה הופנו לטובת סבסוד והוזלת עלות הפעילות, עלייה של 50% לעומת הסכום שהושקע בקיץ 2014.



א' מוסיפה כי גם כמדריכה בתנועה היא דואגת שחניכיה לא יישארו בבית בשל מצב כלכלי קשה וכי היה לה ברור שתישאר בתנועה שסייעה לה: "זו הייתה נראית לי דרך להעביר את מה שהתנועה הייתה בשבילי כחניכה לחניכים אחרים בארץ. היה לי ברור שאעשה את זה כי זו שנה חווייתית שלא תהיה לי עוד הזדמנות לחוות אותה - לקחת את מה שאני מאמינה בו ולהעביר אותו לילדים אחרים, לאוכלוסיות שאני לא מכירה".