משרד החינוך, בשיתוף מטה הסייבר הצה”לי, פתח מגמת לימודים חדשה המכשירה את בוגריה לעסוק בניתוח, באיתור ובאבטחת מידע דיגיטלי ברשת. אחת מהדרישות הבולטות של המגמה היא לימוד שפה זרה, כגון: פרסית, ערבית, אנגלית וצרפתית, ברמה של 5 יחידות. 

התוכנית פעלה באופן ניסיוני בשנת הלימודים הקודמת, תשע”ו, בשישה בתי ספר, ולאור הצלחתה מתכוון משרד החינוך להרחיבה ל־16 בתי ספר נוספים. מדובר ביוזמה משותפת של אנשי המשרד עם מומחי תוכן מאגף המודיעין, מהתעשייה, ממטה הסייבר הצה”לי, מאיגוד האינטרנט הישראלי מפורום החברות לניהול ידע ומהאקדמיה. ד”ר עופר רימון, ראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, אמר ל”מעריב־סופהשבוע” כי “היכולת לאתר מידע הופכת כיום להיות מיומנות קריטית. מדובר במגמה מאוד חיה ופרקטית המתחברת לעולם האמיתי, וזה מאוד מסקרן את התלמידים”.
בוגרי התוכנית יוכלו להשתלב בעתיד במגוון מקומות תעסוקה בצבא ובמשק העוסקים באיסוף ובאבטחת מידע. שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס לתוכנית ואמר כי “כריית מידע הופכת לצורך חיוני בכל תחומי החיים - רפואה, כלכלה, תעשייה, איכות סביבה וכמובן מודיעין וביטחון. עלינו לצייד את הדור הבא בכלים המתאימים לעולם המתפתח במהירות לנגד עינינו”.