אב לפעוטה כבת שנתיים ביקש שיכריזו עליו כאביה, למרות התנגדות האם. עורך דינו, רועי קורץ, חלק אתמול (ראשון) את פרטי הסיפור עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "הזוג היה במערכת יחסים שכתוצאה ממנה נולדה ילדה. כאשר האב ביקש רשום את הילדה על שמו, האם התנגדה, כיוון שלטענתה הילדה נולדה כתוצאה ממעשה אינוס, למרות שלא הוכח דבר. האישה הגישה תלונה במשטרה שחקרה את העניין, אולם לא הוגש כתב אישום ולמעשה כרגע אין שום התפתחות בתיק". לדבריו הגבר מוגדר כעת חף מפשע לחלוטין.



גזית הדגיש שהשופטת ציינה שטובת הילדה אומרת שתדע מי אביה. "בית המשפט לא כל כך דן בפרטים", סיפר עורך הדין. "הבקשה שהגיש האב הייתה בקשה לבדיקת אבהות, בעקבותיה יוכר כאביה של הילדה. מעבר לכך, בעקבות אותה התביעה, עלו טענות כאלה ואחרות בבית המשפט, שלמעשה ביקשו להוריד את האב מהעניין הזה. אמרו לשופטת שהיא לא יכולה לקבוע שהוא האב או לשלוח אותם לבדיקת רקמות, כי ייתכן שהכנסת האם להריון הייתה במעשה אינוס. 


בית המשפט לא מנהל הליך פלילי, אין בפניו את הראיות הנדרשות, הוא יכול לדון רק במה שעומד בפניו. כשהבקשה מונחת בפניו הוא מסתכל עליה בצורה אובייקטיבית. בתיק הזה יש טעמים שנתנו לשופטת את הגושפנקה להחליט לשלוח אותם לבדיקת רקמות, בה הוכחה אבהותו. בעקבות זאת בית המשפט החליט שהאב יירשם כאב במרשם האוכלוסין במשרד הפנים, חרף התנגדות האם".

 
גזית ציין כי גם אם היה אונס, האב הוא עדיין האב. עורך הדין קורץ הסכים שגם אם היה מוכח אונס, יכול להיות שבית המשפט היה מגדיר את הגבר כאב. "עם זאת בית המשפט לא מתעלם מרעשי רקע", אמר. "למשל, יש אונס שבו אנס תוקף אישה זרה ויש אונס שבו בן זוג במערכת יחסים המשיך באקט גם כשבת זוגו ביקשה להפסיק באמצע. אם בשני המקרים האישה התעברה, יהיה קשה לגזור גזירה שווה בשניהם. אפשר גם להניח בהנחה סבירה שאישה שעברה אונס לא תשאיר את הילד ותעבור הפלה.

"אם לטענתה היא עברה אונס, טוב היה אם תחשוב פעמיים לפני שהיא מביאה אותו לעולם. כאשר נאנסת מחליטה להשאיר את הילד, ולא רוצה שהאב יוכר כאב, יש פה טעם לפגם. היא מצד אחד אומרת שהגבר היה תורם זרע, ומצד שני לא רוצה לתת לו את הזכויות שמגיעות לו. יש פה מדרון חלקלק. תאר לך שבית משפט יחליט שכל מי שהורשע בפלילים, לטובת בנו, הבן לא יידע מי הוא האבא. צריך לדעת היכן עוצרים במדרון הזה. אי אפשר לעשות השלכה על כל מקרה".