במקומות הבילוי בתל אביב שאליהם נוהגים להגיע אמריקאים השוהים בארץ נערכים לקראת הבחירות הדרמטיות לנשיאות ארה"ב. "יהיו לנו קוקטייל טראמפ וקוקטייל הילרי", אומר ג'ייסון יונגרייז, מהבעלים של מייק'ס פלייס, בטיילת בתל אביב. "אנחנו מארגנים ערב בחירות מיוחד, שיתחיל ביום שלישי בערב ויימשך עד שנדע מי יהיה נשיא ארה"ב", סיפר עוד יונגרייז. לדבריו, "בימים האחרונים רואים כאן תומכים של קלינטון ותומכים של טראמפ, וגם כאלה שלא רוצים אף אחד מהם. אבל כולם מצפים לבחירות, כי כל תוצאה תהיה היסטוריה".



אומנם המתח לקראת הבחירות בארה"ב בשיאו, אבל אין כרזות בחירות או תמונות של המועמדים לנשיאות. לא רק תיירים, עובדים, אנשי עסקים וסטודנטים אמריקאים צפויים להגיע לליל הבחירות הדרמטי, "גם עשרות עובדים מהשגרירות האמריקאית אמורים להגיע לכאן", סיפרו במייק'ס פלייס. אמש היה "החימום" לקראת הבחירות, במשחק הפוטבול בין פילדלפיה לניו יורק, ששודר על שני מסכי טלוויזיה גדולים. האוהדים התחלקו לשני מחנות והגיבו בקולניות על המשחק שריתק עשרות.



"אני מקווה שקלינטון תזכה בבחירות, אבל נראה לי שיהיה מאוד צמוד", העירה סנדרה, ששהתה במקום. לעומתה, צעיר שהיה בצד השני של הבר השוקק הביע משאלה שטראמפ יביס את התחזיות ויהיה נשיא ארה"ב. "אין אצלנו פוליטיקה. כל אחד תומך במי שהוא חושב, אבל כולם אמריקאים", הוסיף יונגרייז.



טראמפ בנאום מצולם לתומכיו בירושלים. צילום: טוויטר
טראמפ בנאום מצולם לתומכיו בירושלים. צילום: טוויטר



"לי יותר חשוב לקבל ויזה"


במקומות בילוי נוספים באזור, התייחסו באדישות רבה לקראת הבחירות. בפאב בסגנון אמריקאי ברחוב בוגרשוב, העיר הברמן הצעיר בחיוך: "מה משנה מי ייבחר? לי חשוב יותר לקבל ויזה לארה"ב".



בבר שוקק נוסף, העירה סופיה, בעלת המקום, "אותי מעניינות יותר הבחירות שיהיו בקרוב בבולגריה". עובדת בבית קפה ברחוב בן יהודה העירה: "יש כאן הרבה תיירים מצרפת והם מתעניינים פחות, אבל ביום שלישי כולם יהיו מרותקים למסכי הטלוויזיה".



בחלק ממקומות הבילוי נערכים לליל שידורים מרתוני. בבר הפופולרי בוגארט, ברחוב כצנלסון בגבעתיים, מתכננים ערב מיוחד של שידורים על הבחירות. "ישראלים רבים מתעניינים במה שקורה בארה"ב", הסביר יריב, הבעלים של המקום. בתוך כך, בסוף השבוע התכנסו עשרות תומכים של דונלד טראמפ על גג בניין ברחוב הרכבת, לערב גיבוש ומוטיבציה לקראת יום הבוחר האמריקאי. את האירוע ארגן מטה הבחירות של טראמפ. בשיאו של האירוע נוגן ההמנון האמריקאי בטרומבון, שהביא עמו יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל, מרק צל.



ביום שלישי צפויים אירועים נוספים. בעזריאלי יתקיים אירוע מיוחד של עורכי דין ואנשי עסקים, שיתכנסו לרגל הבחירות ויקבלו עדכונים שוטפים.