תאונת שרשרת ליד צומת חולון: 61 בני אדם נפצעו הבוקר (ראשון) בתאונה בין שני אוטובוסים ומספר כלי רכב שאירעה בכביש 44 לכיוון תל אביב, סמוך לצומת חולון. על פי הערכות, אוטובוס של אגד שהיה מלא בנוסעים איבד שליטה בנסיבות שאינן ידועות ופגע באוטובוס נוסף ובמספר כלי רכב והתנגש בקיר. בין הפצועים, אישה כבת 28 שסבלה מפגיעות בבטן ומצבה הוגדר בינוני והשאר במצב קל שסבלו מחבלות ומכות יבשות. 



חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצועים טיפול רפואי בזירת התאונה ופינו אותם לבתי החולים השונים: 12 פונו לבית החולים בילינסון, 11 לבית החולים תל השומר, 12 לאיכילוב, עשרה לוולפסון ו- 16 לאסף הרופא.

"בחיים לא ראיתי תאונה כה נוראית"

דורון זיידנר, עד ראייה לתאונה בה במזל לא היו נפגעים בדרגות פציעה קשות יותר, סיפר לגל"צ: "ראיתי אוטובוס של חברת אגד שהגיע מכיוון מזרח על כביש 44 במהירות גבוהה. הוא דהר במהירות מטורפת, ואז הגיע אוטובוס של חברה אחרת מאיילון ונכנס לצומת - האוטובוס פשוט נכנס בו בצורה מאוד חזקה. הם חצו את הצומת ופגעו בחמישה כלי רכב בצד השני ופשוט זינק בעלייה ונעצר שם. זה נראה כמו זירת פיגוע, רכבים היו אחד על השני ובחיים לא ראיתי זירת תאונה כזאת נוראית. לפי מה שראיתי, זה היה יכול להיגמר בצורה הרבה יותר קשה, זה נגמר בנס. זה מטורף מה שקורה פה".


צילום: אלירן אביטל, תיעוד מבצעי מד"א


אגד: "ייתכן כי מדובר בכשל אנושי, נשתף פעולה עם המשטרה"

מהמשטרה, שהחלה בחקירת התאונה, נמסר כי "האוטובוס שהגיע לצומת חולון מכיוון מזרח למערב פגע מסיבה שטרם התבררה באוטובוס אחר ובמספר כלי רכב נוספים. האוטובוס המשיך בנסיעה לתוך הצומת ופגע באוטובוס נוסף ובמספר כלי רכב נוספים. האוטובוס חצה אי תנועה ונעצר על גבי רמפה בצד השני של הכביש. כל הפצועים פונו מהמקום, ורובם נפגעו קל".

בעקבות התאונה הקשה הודיע דובר חברת אגד רון רטנר: "נסיבות התאונה עדיין לא ברורות, אגד תשתף פעולה עם המשטרה ככל שיידרש. ההערכה הראשונית של הגורמים במקום היא כי ייתכן ומדובר בכשל של הגורם האנושי ואולם, הדברים ייבדקו בהמשך ביסודיות".

עוד נמסר מהחברה כי "נהג האוטובוס בן 65, נקלט באגד בחודשים האחרונים כחלק מהמאמץ הנרחב לאייש תקנים של נהגים חסרים בתחבורה הציבורית, והוא החל לנהוג בקווי השירות לפני חמישה חודשים. בוחן התאונות הראשי של אגד נמצא במקום התאונה ומסייע בחקירה. אגד מאחל החלמה מהירה לפצועים".

צילום: אלירן אביטל, תיעוד מבצעי מד"א

17 נפגעים. צילום: אלירן אביטל, תיעוד מבצעי מד"א


צילום: אלירן אביטל, תיעוד מבצעי מד"א



"מכוניות נמעכו, כריות האוויר נפתחו"

חובש רפואת חירום במד"א אריה פרקש וחובש בכיר במד"א רואי קטלן שהגיעו בין הראשונים לזירה סיפרו ממנה: "המראה היה קשה, ראינו מכוניות מעוכות, שכריות האוויר בתוכן נפתחו, אוטובוס כשחלקו הקדמי מעוך עמד על אי התנועה ואוטובוס עם שמשה קידמת מנופצת בסמוך והמכוניות היו פזורות לאורך שלושה צמתים סמוכים. ראינו פצועים שחלקם יושבים, חלקם שוכבים וחלקם מתהלכים, כולם היו בהכרה מלאה. ערכנו סריקה ומיון ראשוני לפצועים ולאחר טיפול רפואי ראשוני מהיר בשטח פינינו אותם לבתי החולים הסמוכים כשמצבם של הפצועים בינוני וקל."

מנהל מרחב דן במד"א איציק בן אהרון שהגיע לזירה, סיפר: "מדובר בתאונה קשה ומורכבת כשהפצועים התפרשו לאורך שלושה צמתים ברדיוס של חצי קילומטרים הסמוכים לצומת חולון. הגענו למקום בתוך זמן קצר מאוד בכוחות גדולים של כונני מד"א רכובים על אופנועים, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ. במקום היו הרבה אנשים שנסעו באוטובוסים וברכבים והמטרה הייתה לאתר אותם, להעניק טיפול רפואי לכולם ולפנות אותם במהירות לבתי החולים".

בעקבות התאונה, צומת חולון נחסם לתנועה וכבישים רבים באזור נסגרו גם הם והורגשו עומסים רבים. השוטרים במקום הכווינו את התנועה.

תאונת השרשרת הבוקר. צילום: אלירן אביטל, תיעוד מבצעי מד"א


צילום: אלירן אביטל, תיעוד מבצעי מד"א