יחסי מין במקום שכר דירה: נשים רבות שלא מצליחות לשלם את שכר הדירה שלהן מנוצלות על-ידי בעלי הדירות שלהן, כך עולה מתחקיר שפורסם הערב (רביעי) בחדשות 2. מ', אם חד הורית ואסירה משוחררת, עובדת ומשתכרת ב-2,500 ש"ח בזמן ששכר הדירה שלה עומד על 2,300 ש"ח. כשטענה בפני בעל הדירה שלה כי אין לה כסף לשלם, נתקלה בתגובה לה לא ציפתה.



"אם את לא יכולה לשלם, אין בעיה, יש דרכים אחרות", אמר לה, "אני אגיע אלייך עוד שעה ואעשה לך טלפון. נשכב ולא תצטרכי לשלם למשך חודש". מ' מספרת שזה קרה שוב כאשר הייתה לה תקלה בדוד ובעל הדירה שלה הציע לה לשכב איתו בתמורה לתיקון התקלה. מ' תיארה את חרפת הניצול: "אני מספרת לך ואני עוברת בגוף שלי ומרגישה כל נגיעה ונגיעה. אני מסובבת את הראש ולא טוב לי, אני רוצה להקיא". עוד היא מספרת כי למרות תנאי חייה הקשים, מעולם לא נאלצה למכור את גופה: "הייתי במין חוזק מסוים כל החיים, ועכשיו אני צריכה לעשות את זה בשביל הילדים".




"אני לא אמורה לשכב עם בעל הדירה בשביל לחיות"



מ' לא היחידה. הפקידה עמה דיברה במשרד השיכון סיפרה לה ששמעה סיפורים רבים דומים לשלה, וגם פעילים חברתיים אחרים מודעים לתופעה הקשה של ניצול מיני של נשים שמתקשות לשלם את שכר הדירה. לא מעט סיפורים קשים נוספים נחשפו השבוע בוועדת השקיפות של הכנסת. אולם הבעיה האמיתית היא המחסור החמור בדיור ציבורי - עשרות אלפים מחכים בתור, ואנשים כמו מ' אפילו לא נכנסים לרשימת ההמתנה.



"בחלק מהמקרים הנשים האלה פשוט נאנסות, או נאלצות להידרדר חזרה לסמים או לפשע, או פשוט נזרקות לרחוב על הילדים", מסבירה ח"כ סתיו שפיר, "משבר הדיור הציבורי הגיע לשיא, זה עומד להתפוצץ לנו בפנים". מ' חתמה ואמרה: "אני לא אמורה לשכב עם בעל הדירה בשביל לחיות".