פרשת שיחות מוזס-נתניהו: לפי תמלולים נוספים שפרסם הערב (ראשון) העיתונאי גיא פלג בחדשות 2, עולה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סייע למו"ל 'ידיעות אחרונות', ארנון (נוני) מוזס, למצוא אנשי עסקים שישקיעו בעיתון, זאת לאחר שמוזס הביע נכונות למכור את קבוצת 'ידיעות אחרונות' או חלק ממנה. בין השמות, עולה כי מקורבו של נתניהו, ארנון מילצ'ן, תיווך בין המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר לבין מוזס במטרה שפאקר ישקיע בעיתון. כזכור, מילצ'ן עומד במרכז פרשת המתנות ולפי החשד סיפק סיגרים ושמפניות בשווי מאות אלפי שקלים לבני הזוג נתניהו.



פאקר עצמו עלה גם לכותרות כאשר סיפק לכאורה מתנות ומקום לינה לבנו של ראש הממשלה. אנשי עסקים נוספים שעלו בשיחה הם איש העסקים לארי אליסון, מנכ"ל תאגיד 'אורקל' ומי שנחשב לאחד מהאנשים העשירים ביותר בעולם. לפי הפרסום, נתניהו תיווך גם בין יו"ר קונצרן "אקסל שפירנגר" מתיאס דופנר למוזס.



תיווך בין מוזס לפאקר, ארנון מילצ'ן. צילום: פלאש 90
תיווך בין מוזס לפאקר, ארנון מילצ'ן. צילום: פלאש 90



"ניהלנו את זה כבר בעבר"



בנוסף, על פי ציטוטים חדשים שפורסמו ועל פי לוחות הזמנים עולה כי זו אינה מערכת הבחירות הראשונה שבין השניים מתנהלים מגעים. "ניהלנו את זה כבר ב-2009", אמר מוזס לנתניהו, "עשינו את זה באלגנטיות. היינו לכאורה באותו מצב (של יריבות), כבר היינו בסרט הזה. זאת מערכת בחירות רביעית שלנו - 96, 99, 2009 ועכשיו".



"בהנחה שאנחנו מסכמים את הדברים", הוסיף מוזס, "אתה חייב לשחרר מישהו שידבר עם רון (רון ירון, עורך 'ידיעות אחרונות'), את מי שאתה רוצה. העניין הוא שבעשר וחצי אני הולך לישון, הוא צריך להיות בקשר עם שני אנשים - עם רון וערן (ערן טיפנברון, עורך אתר 'ynet'). האתר זה פחות בעיה, אם יש דברים דחופים אתה יכול לדבר איתי במשך היום".



במהלך היום נחקר בפעם השנייה מו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה. חקירתו נמשכה יותר משמונה שעות ועל פי דיווח בגלי צה"ל, מוזס עומת עם תמלילי ההקלטות של שיחותיו עם ראש הממשלה, שאמור להיחקר בשלישית עוד השבוע. לפי דיווח של משה נוסבאום, במערכת אכיפת החוק יש קונצנזוס לפיו אם תתגבש תשתית לביצוע עבירה - היא תחול הן על נתניהו והן על מוזס.