המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) נתבקשה היום (חמישי) לפתוח בחקירה לבירור נסיבות מותו של המחבל יעקוב אבו אל קיעאן, מי שעל פי המשטרה ביצע את פיגוע הדריסה אתמול בכפר אום אל חיראן, במטרה למנוע הריסת מבנים בלתי חוקיים לרבות ביתו של אל קיעאן והרג את השוטר רס"ב ארז (עמדי) לוי ז"ל.



במכתב ששלחו עורכי הדין נדים שחאדה ומוחמד בסאם מארגון עדאלה, נטען על ידם כי "מצפייה בסרטון של אירוע הדריסה כביכול וכן מתצהיר של פעיל בשם קובי סניץ, שנכח במקום בזמן האירוע, עולה כי לא נשקפה סכנה כלשי לשוטרים בעת תחילת האירוע, שכן ההאצה של רכבו של אל קיעאן, לדבריהם החלה לאחר ירי השוטרים לעברו".

תיעוד מהאוויר: פיגוע הדריסה באום אל חיראן שבנגב


בסרטון שמתעד ממעוף הציפור את הדריסה הקשה, ניתן לראות כי המחבל מאיץ ודורס את השוטרים. פיגוע הדריסה היה חלק מהעימותים הקשים שנרשמו משעות הבוקר המוקדמות בכפר הבדואי אום אל חיראן, לאחר שהתברר כי המו"מ בין הצדדים על פינוי שקט לפני הריסת הבתים הלא חוקיים במקום עלה על שרטון. 



"סביר להניח שהנסיעה לכיוון השוטרים נגרמה כתוצאה מאיבוד שליטה על הרכב ולא מתוך כוונה תחילה לפגוע בשוטרים", טוענים העותרים ומוסיפים. "יתרה מזאת, לאחר הירי במנוח, ובמשך שלוש שעות מנעו אנשי המשטרה מרכב אמבולנס שהוזעקו למקום לטפל בו. עובדה זו כשלעצמה מבססת חשד לעבירות על החוק מצד אנשי המשטרה וכן מעלה סימני שאלה לגבי אמינות גרסתה לגבי השתלשלות האירועים".



סביר להניח שהוא איבד שליטה על הרכב". יעקוב אבו אל קיעאן
סביר להניח שהוא איבד שליטה על הרכב". יעקוב אבו אל קיעאן



פרקליטי המרכז טוענים כי השוטרים לא ביצעו ירי אזהרה בניגוד לחוק ועל כן הם קוראים למח"ש לפתוח בחקירה לפני קבורתו של אל קיעאן.