כוחות ההצלה שהגיעו לזירת הרצח המזעזע שהתרחש אתמול בשעות הצהריים במושבה מגדל שבצפון, במהלכו נמצאו ללא רוח חיים דור כרסנטי (23), שני בניה הקטנים בנימין ויוסף ובן השכנים נחמן עתיה, מצאו על גופותיהם של הקורבנות סימני אלימות קשים, ביניהם דקירות. החשוד ברצח, אב המשפחה בן 28, נעצר במטע סמוך למושבה זמן קצר לאחר מציאת הגופות. על פי עדויות במשטרה מדובר ב"אחד ממקרי הרצח הקשים ביותר שנראו מאז ומעולם בישראל". 

יוסי ג'ינו, תושב מגדל שהכיר את הנרצחת ואת בן זוגה החשוד במעשה, סיפר היום (ראשון) בשיחה עם ניסים משעל ודרור רפאל ב-103FM על התחושות במושבה ועל היכרותו עם הנרצחת ועם בן זוגה החשוד במעשה המזעזע. "התושבים כולם אבלים מאוד וכואבים מאוד את הרצח. כולנו משתתפים בצער המשפחה. הנרצחת הייתה ילדה נהדרת. זה כואב מאוד, כמובן כואב גם על הפעוטים שנרצחו", אמר ג'ינו.



על החשוד במעשה סיפר: "הוא ילד נורמטיבי, בחור נורמטיבי לחלוטין, קיבל גם חינוך ראוי מאבא ואמא שלו והוא היה מתקשר עם הסביבה, לא מתבודד ולא הזוי. אני פשוט לא מבין איך הוא הגיע לרצח הנתעב הזה, ממש ממש קשה לי להבין כי הוא ילד שגדל במגדל, האמא שלו יותר דתייה, האבא קצת פחות, ובגלל האם הילד חזר בתשובה והפך להיות דתי. הוא אפילו ביקר אצלי בבית כמה וכמה פעמים כידיד של הבן שלי".

לדבריו של גי'נו, "לא היו שום סימנים. מטבע הדברים אחרי שהוא התחתן נפגשנו פחות, ומאז החתונה מעת לעת הוא היה אצלי בבית. אבל אני לא ראיתי אצלו שום סימנים. אני כמובן לא פסיכולוג שיכול להביע את דעתו, אבל כאבא וכסבא לא ראיתי אצלו סימנים של אלימות או משהו כזה". כמו כן ביקש להדגיש כי לדעתו הרקע למעשה איננו  המצב הכלכלי של המשפחה, ואמר: "אין לי מושג אם האבא עבד או לא, אבל אם הם היו צריכים סיוע, אז האבא של הנרצחת היה יכול לסייע להם. הוא עובד בעבודה כזו שכאשר ביישוב הוא מתבקש לסייע, הוא מסייע באופן מיידי".

דור כרסנטי ושני ילדיה שנרצחו. צילום: באדיבות המשפחה

"מי שעושה כזה דבר צריך לקבל עונש מוות"

הילה מנחם, מי שהייתה חברת ילדותה של הנרצחת, קראה היום לבית המשפט להטיל עונש מוות על החשוד במעשה, בן זוגה של הנרצחת ששמו נאסר לפרסום. "צריך להיות מפלצת כדי לעשות דבר כזה", היא סיפרה בשיחה עם מעריב אונליין.

מנחם מספרת כי הטבח הנורא הותיר את הוריה וחבריה של דור המומים וכואבים על אובדן הילדה שהייתה לדבריה טובת לב ומיוחדת. "לאחר שהיא התחתנה התנתק הקשר בינינו", סיפרה. "אבל לעולם לא אשכח את הצחוק שלה".

החשוד במעשה. צילום: באדיבות המשפחה