המערכת הגשומה והקרה שהחלה ביום ראשון עדיין לא הגיעה לעיצומה. השיא יירשם הלילה (רביעי) ומחר. שלג צפוי לרדת גם בפסגות הרי המרכז.


היום תחול התקררות נוספת של מעלה עד שתיים. בירושלים יימדדו 7 מעלות, בתל אביב ובבאר שבע – 13, ובצפת – 6. במקביל ימשיכו גשמים לרדת מדי פעם מצפון הארץ עד לצפון הנגב.


שלג באתר החרמון

בשל תנאי מזג האוויר, אתר החרמון לא נפתח היום למבקרים. במפלס התחתון של האתרנמדדה טמפרטורה של (2-) מעלות, ומתחילת המערכת החורפית ירדו כ-10 סנטימטרים של שלג, שנוספו לשכבה שהייתה קיימת במקום עוד מקודם. כרגע מפלס השלג עומד על 45 סנטימטרים במפלס התחתון ועל 75 סנטימטרים במפלס העליון.



שלג באתר החרמון. צילום: אתר החרמון
שלג באתר החרמון. צילום: אתר החרמון



בצהריים תחל מגמת היחלשות של הגשמים בכמה מהאזורים, והלילה שוב תתחזק המערכת החורפית והגשומה. שלג צפוי בחרמון וייתכן שגם בצפון הגולן.


מחר לפנות בוקר אף ייתכן שלג בפסגות הרי המרכז. עם זאת, בירושלים לא צפוי שלג של ממש. גשמים ימשיכו לרדת מצפון הארץ עד לצפון הנגב ויש סכנת שיטפונות והצפות. מחר בבוקר תגיע המערכת הגשומה לשיאה שוב, ומהצהריים היא תיחלש בהדרגה.



בשישי כבר לא ירדו גשמים, אבל יהיה קר מהרגיל בעונה ובלילה תיתכן קרה. גם בשבת לא יהיה גשום ותחול עלייה קלה בטמפרטורות, אבל עדיין יהיה קר מהרגיל.