ביהמ"ש המחוזי בחיפה דחה היום (רביעי) את ערעורה של חיפה כימיקלים, אשר דרשה שלא לפנות את מכל האמוניה בעיר. בית המשפט קבע כי על המכל להיות ריק ומושבת בתוך 30 ימים - עד האחד באפריל 2017. כמו כן, הוחלט כי החל מרגע זה נאסר למלא את המכל בכל דרך שהיא וכי אוניות אמוניה לא יורשו להיכנס לתחומי ישראל.



"אני דוחה את הערעור בהתייחס להחלטת בית המשפט להורות על הפסקת העיסוק בעסק, כלומר במיכל האמוניה", כך כתבה תמר שרון נתנאל בהחלטה שמשתרעת על 17 עמודים.



לדבריה, "על מנת לאפשר את ריקון המכל באופן בטיחותי וכן לאפשר למשק את פרק הזמן המרבי האפשרי לשם התארגנות והפסקת אספקת האמוניה מהמכל, אני קובעת אתת ההוראות הבאות: צו הריקון יעוכב עד האחד באפריל כלומר 30 יום. במועד זה, על המכל להיות ריק לחלוטין מאמוניה". כמו כן קבעה השופטת כי היא אוסרת על מילוי המכל מכאן ואילך בכל דרך שהיא: "אני אוסרת על הבאת אוניית אמוניה נוספת ללא הגבלת זמן".



עוד נקבע כי מיום החלטה זו ועד התרוקנות המכל תמשיך המערערת (חיפה כימיקלים) לספק חומרים כימיים לכל המשק הישראלי כפי שעשתה עד לבקשתה זו. מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "זהו ניצחון מוחץ. מדובר בריקון מוחלט ואיסור מילוי". יש לציין כי לחיפה כימיקלים עומדת הזכות לערער לבית המשפט העליון.




הפגנה נגד מכל האמוניה בחיפה. צילום: עמותת צלול