טיבור הקרנף רחב השפה מהספארי ברמת גן מצא את מותו היום (רביעי) בנסיבות מצערות במיוחד. טיבור, בן תשע וחצי שנים במותו, נקרא על שמו של צלם הספארי המיתולוגי טיבור יגר. בתקופה האחרונה, הוא נצפה מתקוטט מדי פעם עם קרנף אחר, ציון - כחלק ממאבקי שליטה ודומיננטיות המאפיינים קרנפים שהגיעו לגיל בגרות. בשל המתיחות ששררה בין השניים, טיבור היה עתיד לצאת בשבועות הקרובים מהספארי לגן חיות ברוסיה.


טיבור וציון הקרנפים מתקוטטים. צילום: אלעד הרשקוביץ

בשעות אחר הצהריים טיבור וציון נלחמו השניים בצורה קשה, ובמסגרת ההתקוטטות מצא טיבור את מותו. בספארי מסרו: "כולנו כואבים ומבכים את מותם המצער של שני קרנפים רחבי שפה בגני חיות באירופה, יום אחרי יום - ומתחייבים להמשיך במאמצים לרביית הקרנפים, שמצבם בטבע הולך ומחמיר עד לכדי סכנת הכחדה".



כזכור, אתמול הקרנף וינס בן ארבע נמצא מת בכלוב שלו, בגן חיות בעיר טוארי שממערב לפריז, לאחר שנורה שלוש פעמים בראשו. על פי הדיווחים בצרפת, לפחות שני אנשים פרצו לכלוב שבו חיו שלושה קרנפים, וירו בוינס הצעיר. הם הצליחו לחתוך את אחת הקרניים שלו לחלוטין, ואת השנייה רק חלקית. ככל הנראה עקב תקלה טכנית בציוד שבו השתמשו. השודדים תכננו לגנוב את הקרניים של שני הקרנפים הנוספים שחיו בכלוב - ברונו בן החמש וגרסי בת ה-37. מגן החיות נמסר ששניהם במצב טוב.