האקדמיה למדעים של ניו יורק והאקדמיה הלאומית הישראלית למדעים הודיעו היום (ראשון) כי פרסי בלווטניק היוקרתיים למדענים צעירים יושקו בישראל.


הפרסים נועדו לקדם הכרה בחדשנות ובמצוינות של מדענים ומהנדסים בתחילת דרכם העצמאית, בשלב בו הם זקוקים יותר מכל למימון ולהכרה ויוענקו מדי שנה לשלושה חברי סגל צעירים ומבטיחים באוניברסיטאות ישראליות בשלושה תחומים: מדעי החיים, מדעי הפיזיקה וההנדסה וכימיה. סכום כל אחד מהפרסים הוא 100,000 דולר.



פרסי בלווטניק למדענים צעירים, מוענקים מאז שנת 2007 מטעם קרן משפחת בלווטניק ובמקביל להשקה בישראל, יושקו הפרסים לראשונה גם בבריטניה.


לן בלווטניק, מייסד ויו"ר Access Industries וראש קרן משפחת בלווטניק, מסר: "תמיכה במדענים צעירים וקידומם חיוניים אם ברצוננו להתמודד בהצלחה עם אתגרי החברה. באמצעות הוקרת החוקרים הצעירים הללו והישגיהם אנו מסייעים לקדם פריצות דרך במדע ובטכנולוגיה שיקבעו כיצד ייראה העולם שלנו במאה השנים הבאות. אין לי ספק שהמדענים והמהנדסים הצעירים של ישראל, מדינה המהווה מופת של רוח חדשנית ומצוינות, ישפיעו על העתיד של כולנו".



פרופ' נילי כהן, נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, ציינה כי פרסי הצטיינות אלה ממלאים את הצורך לתמוך במדענים צעירים מצטיינים בישראל ולהכיר בתרומתם. "קרן בלווטניק והאקדמיה של ניו יורק אבחנו צורך זה בארה"ב ונתנו לו מענה. אנו גאים להיות שותפים של מוסדות אלה במתן מענה דומה בארץ."



כל אוניברסיטה תהיה זכאית להגיש חברי סגל מועמדים בכל אחד מתחומי הפרס. ועדת הפרס, המורכבת ממדענים וממהנדסים ידועי שם, תבחן את המלצות המוסדות ותבחר את הזוכים בפרסים. בראש הוועדה הישראלית עומדים הפרופסור אהרון צ'חנובר, חתן פרס נובל, ואליס רובינשטיין, נשיא ומנכ"ל האקדמיה למדעים בניו יורק.