למעלה מ-200 אזרחים עם מוגבלויות חסמו הערב (חמישי) את רחוב אבן גבירול בתל אביב, לצד ההפגנה שמקיימים ארגון הפעולה של הנכים ועמותת "נכה, לא חצי בן אדם" בכיכר רבין. בהפגנה היו ח"כ אילן גילאון (מרצ) שמוביל את הצעת החוק להשוואת קצבאות הנכות לגובה שכר המינימום וח"כ דב חנין (חד"ש). ההפגנה מתקיימת על רקע מסקנותיה המסתמנות של הוועדה לבחינת קצבת הנכות, שמינה שר האוצר כחלון בראשות פרופ' ירון זליכה, שלא להיענות לדרישת ארגוני הנכים. זליכה עצמו הגדיר השבוע בראיון ברדיו את הדרישה להכפלה למעשה של קצבת הנכות הכללית כלא ריאלית.



בתחילת השבוע שעבר הסתמן כי מאבק ארגוני הנכים עלול לספוג תבוסה בוועדת זליכה וכפי שפרסמנו לראשונה ב"מעריב-אונליין" בשבוע שעבר, הארגונים החריפו מאוד את מאבקם עד כדי שביתת רעב שבה פתחו כמה פעילים מרכזיים במאבק. גלית לוי, פעילה במאבק המרותקת לכסא גלגלים והשתתפה בחסימת ציר אבן גבירול סיפרה בשיחה עם "מעריב" כי "למרות ההתפרצות לכביש, המשטרה לא מנסה לפנות אותנו. השוטרים אפילו מסייעים לנו ומפנים את התנועה מכאן".



קובי כהן, יו"ר ארגון הפעולה של הנכים הוסיף: "הגיע הזמן לשים קץ למסע ההשפלה וההתעמרות של האוצר בראשות כחלון שמתעלל בנו ודוחה שוב ושוב בתואנות שווא ובתעלולים פוליטיים לוליינים את אימוץ החקיקה של הכנסת להעלאת קצבאות הנכות והשוואתם לשכר המינימום". הפעילים הקימו בכיכר רבין גם אוהל מחאה, לדבריהם "עד להסרת האטימות בחלונות לשכת השר החברתי שיודע חמלה מהי, אך זעקת הנכים אינה מצליחה לחדור ללבו הערל".



גם איגוד העובדים הסוציאליים שותף בהפגנה לאות סולידריות ויו"ר האיגוד, עו"ס צפרא דוויק, הסבירה כי "העובדים הסוציאליים עומדים מידי יום חסרי אונים נוכח ההתדרדרות המתמדת במצבם של הנכים וחוסר האפשרות שלהם להתקיים בכבוד מקצבה חודשית של 2,400 שקל בלבד. לא יעלה על הדעת שהנכים ידרשו למלחמה יום-יומית בהישרדות, נוכח האבסורד, שהמדינה קבעה גמול נכות שדן אותם לחוסר אפשרות לחיות בכבוד, לעיתים אף לעוני ולמצב בו הם נדרשים לדילמה יומית של הוצאה כספית לאוכל או לתרופות".



דוויק סיכמה: "המדינה צריכה להבין כי אין מדובר באנשים הכשירים לעבודה ומנסים להתחמק ממנה, אלא בכאלה שאינם יכולים או מסוגלים לצאת לשוק העבודה".