חדר המיון הגדול בישראל נפתח היום (שלישי) בבית החולים "שיבא". החדר משתרע על שתי קומות המאפשרות הפרדה פיזית בין המטופלים ההולכים לבין אלו השוכבים, והוא מכיל אולם המתנה רחב ידיים, בית קפה ואולם טיפולים גדול, מרווח ומאובזר בציוד חדשני. בנוסף, את המטופלים במקום יכווינו מובילי שירות, אשר יסייעו במעבר בין תחנות הטיפול ובמתן מידע וסיוע במקרה הצורך.



"המיון שם במרכז את המטופל. דאגנו שזמני ההמתנה הארוכים יתקצרו באמצעות השימוש בעמדות בדיקה נוספות לרופאים, תוספת של אחיות בכל עמדות הטיפול, הכפלת מספר מיטות השוכבים, עמדת רנטגן נוספת בקומת ההולכים, תוספת חדרי גיבוס, תפירה ואורתופדיה", אמרו בבית החולים "שיבא". עוד הוסיפו: "התשתיות החדשות, בשילוב המקצוענות של הצוותים של בית החולים, יאפשרו לנו טיפול מיטבי ומכבד לכלל המטופלים. המיון החדש כולל שש עמדות מתקדמות של חדרי הלם וציוד חדיש, ונותן מענה על-ידי מומחים ברפואה דחופה ורופאים בעלי שם בכל מגוון תחומי ההתמחות".



השר ליצמן. "צעד ענק לשיפור המצב בחדרי המיון". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
השר ליצמן. "צעד ענק לשיפור המצב בחדרי המיון". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



שר הבריאות, יעקב ליצמן, הביע אף הוא את התרגשותו מהמהלך: "פתיחת חדר המיון החדש, המתפרס על שתי קומות, הוא צעד ענק לשיפור המצב בחדרי המיון בארץ. הושקע כאן כסף ומאמץ רב. כמו כן, התוספת של אנשי השירות, המצטרפים לעוזרי הרופא ולצוותים הרפואיים, מהווה בשורה גדולה למדינת ישראל. אני מברך את מנכ"ל בית החולים פרופ' יצחק קרייס ואת קודמו פרופ' זאב רוטשטיין שהצליחו להקים ולבנות חדר מיון מפואר לרווחת החולים, אשר יקל על צפיפות חדרי המיון בארץ לטובת כלל האוכלוסייה בישראל".



מנהל המרכז הרפואי "שיבא", פרופ' יצחק קרייס, הוסיף: "אנחנו בעיצומה של מהפכת שירות שמהותה הוא לראות את הדברים מעיניו של המטופל. כאנשי רפואה הורגלנו לראות את המטופל דרך מחלתו, והשינוי החשוב והמשמעותי הוא לבחון כיצד המטופל רואה אותנו. מדובר בשינוי תפיסתי לפיו המטופל ובני משפחתו הם אלו העומדים במרכז ואנו כאן על מנת לתת להם את המענה היעיל והמקצועי ביותר ולמצוא את הפתרונות עבורם, זאת על מנת להפחית את רמת החרדה ואי הוודאות המלווה בדרך כלל בביקור בבית חולים. פתיחת המיון החדש היא נקודת ההתחלה ואנו לקראת יישום צעדים נוספים במסגרת מהפכת השירות בשיבא".