כבר 34 שנים קיימת חברת היי-Q, רשת להוראת פסיכומטרי, בגרויות ועוד והיום (שבת) מתברר כי עתיד החברה מוטל בספק, לאחר שלמעלה מ-100 עובדיה הודיעו כי בכוונתם להגיש בקשה למפרק זמני ולפירוק החברה בבית המשפט המחוזי בתל אביב מחר.



היי-Q היא חברה בת למעלה מ-30 סניפים ברחבי הארץ, 220 עובדים וכ-2,000 תלמידים. עו"ד חיות גרינברג, המייצגת כ-100 מהעובדים בחברה בבקשה לפירוק "בפתחו של חג הפסח הודיעה החברה לעובדים כי נקלעה לקשיים כספיים שלא מאפשרים אפילו את תשלום שכרם המלא לחודש מרץ. לפיכך, בשם עובדי החברה נגיש בקשה בהולה לבית המשפט המחוזי למינוי בעל תפקיד ומתן סעדים מתאימים. המלצתי למורים לקיים את הלימודים כסדרם והם הביעו נכונות לעשות מה שאפשר כדי לא לפגוע בתלמידים. מניסיוני במצבים כאלו, אני צופה שיימצא פתרון לכל התלמידים".



ל"מעריב" אמרה עו"ד גרינברג כי "למעשה החברה הודיעה לעובדים שהיא לא יכולה להמשיך ולממן את הפעילות שלה ואין לה אפשרות לשלם את השכר של חודש מרץ. בעקבות כך העובדים פנו אליי ואתמול כבר הכנו את כל הבקשות המתאימות", והוסיפה כי "ממה שאני יודעת מהעובדים זה שלפחות בשנה האחרונה נעשו ניסיונות להבריא, לצמצם, לייעל את החברה - צומצמו קורסים ונסגרו סניפים וכנראה שזה לא ממש עזר".