שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) הגיב היום (חמישי) לביקורת שהוטחה בו בעקבות ביקור אצל הרב אליעזר ברלנד, המאושפז כעת בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. ברלנד הורשע וריצה עונש מאסר קצר בגין מעשים מגונים שביצע בשתי נשים שהתלוננו נגדו. בתחילת החודש שוחרר ברלנד ממאסר על פי החלטת ועדת השחרורים, בשל מצבו הרפואי ועבר למלונית סמוכה לבית החולים הדסה הר הצופים, כדי לטפל במחלתו. ברלנד שוהה במקום בתנאי מעצר בית מלאים



במכתב לעו"ד שרה מרקוביץ', המייצגת את אחת מקורבנותיו של ברלנד, כותב ליצמן כי "בתפקידי כשר הבריאות, אני מרגיש חובה מוסרית וציבורית ותחושת שליחות אישית לסייע ככל שביכולתי לכל פונה או קריאה לעזרה המופנית אלי".



יעקב ליצמן מבקר את הרב ברלנד בבית החולים. צילום מסך: חדשות 2
יעקב ליצמן מבקר את הרב ברלנד בבית החולים. צילום מסך: חדשות 2



לדבריו, "עד היום, למרות בקשות חוזרות ונשנות, סירבתי בתוקף לבקר את הרב ברלנד, כל זמן ששהה בבית הסוהר. עתה, לאחר שהוכרע דינו והוא שילם את חובו לחברה, נעניתי לבקרו כמצוות ביקור חולים, ולסייעו בריפוי מחלתו".



עוד כתב ליצמן, כי "יודגש שמצוות ביקור חולים זו אינה באה לתת חלילה לגיטימציה למעשים החמורים המיוחסים. אני מבקש לדחות כל ניסיון לייחס לביקור זה משום פגיעה כלשהי בנפגעים ונפגעות, ואני מצטער אם הדבר התפרש בטעות כך".