חדשות טובות לחיילים הקרביים: לוחמי צה"ל יזכו לקבל טיפולי שיניים דנטליים מלאים הכוללים טיפולי שורש וכתרים בבסיס צריפין, זאת לאחר שלאורך תקופה ארוכה נושא זה היה נופל בין הכיסאות בעקבות רצף האימונים. הפרויקט, שהחל בשבועות האחרונים במרפאת השיניים בבסיס, יפעל בזמן חופשות וסופי שבוע.



למעשה, הסידור החדש יביא לכך שהלוחמים יוכלו לסיים את ההליך בהקדם האפשרי, כאשר במידה ויוחלט כי יש צורך בטיפול הוא יבוצע בו במקום באופן מידי. "נבדוק את כולם ללא יוצאים מן הכלל כדי שאף חייל לא יפספס אופציה לטיפול, וגם על מנת שהלוחמים יוכלו לנצל את הזכויות המגיעות להם", אמרו ל"מעריב" רופאי השיניים הבכירים בצה"ל. בנוסף לכך, במרפאת השיניים יסייעו לחיילים הקרביים בקביעת תורים לרפואה הכללית, שבה התורים ארוכים במיוחד. רפואה זו כוללת בין היתר טיפולי אורתופדיה ורפואת עור.



מרפאת השיניים במחנה צריפין (אילוסטרציה). מהפכה ברפואת השיניים בצבא. צילום: דובר צה"ל
מרפאת השיניים במחנה צריפין (אילוסטרציה). מהפכה ברפואת השיניים בצבא. צילום: דובר צה"ל



מלבד זאת, מרפאת השיניים בעופרים תעניק טיפולי רפואת מומחים אך ורק ללוחמים. בסיס כבר החלו בפרויקט שבמסגרתו הוצמד רופא לכל לגדוד אשר אחראי על ייעוץ וטיפול בתחום רפואת השיניים לחיילי הגדוד.



"אנחנו מובילים עכשיו שינוי דרמטי שהתרחש בהדרגה והבשיל למצב אליו הגענו היום. מדובר בשני תהליכים מקבילים. הראשון הוא התמקדות של מערך רפואת השיניים בלוחמים, והתהליך שני הוא כוללני יותר כאשר מאחוריו ניצבת תפיסת כל תחומי הרפואה כשירותים שצריכים להינתן ללוחם באיכות גבוהה ובזמינות", אמרו בצבא.