התעללות בבתי אבות: במסגרת חקירת המשטרה על התעללות נוספת של מטפלים בקשישים, בבית אבות בקריית ים, נעצרו היום (שלישי) שלוש מטפלות ואחות אחראית. העצורות בשנות הארבעים והחמישים לחייהן והן תושבות קריית מוצקין, קריית ים, שפרעם ומג'דל כרום. בנוסף לכך, המשטרה בודקת חשד לפיו הבעלים של בית האבות קשור גם לבית האבות "נאות כיפת הזהב" בחיפה, בו נחשפה לפני כחודשיים וחצי התעללות מזעזעת. הארבע יובאו מחר בשעות הבוקר להארכת מעצר בבית המשפט בקריות.



מהמשטרה נמסר כי הם רואים בחומרה עבירות המבוצעות כלפי חסרי ישע וכי הם משקיעים את מירב ומיטב המשאבים על מנת להגיע לחקר האמת ומיצוי הדין.



כזכור, לפני כחודשיים וחצי נחשפה פרשת ההתעללות בבית אבות בתחקיר של חדשות 2, תחקיר שהצטרף לשורת פרסומים על מחדלים בתחום הסיעוד. "אוודא שהמשטרה תפעל במהירות ובעדיפות עליונה. אין דבר חמור ואכזרי יותר מהתעללות בחסרי ישע. עלינו להקיא מקרבנו כחברה כל מי שעושה דברים כה נוראים ולוודא שהוא ישלם מחיר כבד", אמר אז השר לביטחון פנים גלעד ארדן. 



טיפול בקשיש, אילוסטרציה. צילום: אינג אימג'
טיפול בקשיש, אילוסטרציה. צילום: אינג אימג'





בתחקיר נחשף כי הדיירים בבית אבות בחיפה סובלים מאלימות, השפלות וקללות. אדם שעבד כעובד סיעודי במקום תיאר את האירועים כ"סרט אימה" והחליט לשים סוף ליחס המשפיל והמזעזע באמצעות חשיפתו. הוא פנה למשרד חקירות וצילם את האירועים במצלמה נסתרת. בסרטונים נראו עובדים כשהם מכים את הקשישים ומשפילים אותם, וכל זה באופן שיטתי.



המטפלים אף איימו על הקשישים שלא יחשפו את מסכת ההתעללות שהם עוברים באופן יומיומי. לאחד הקשישים אמר מטפל כי אם יספר לעובדת הסוציאלית על הנעשה הוא "יבוא אליו בלילה" וכך, הקשישים המפוחדים שמרו על קשר שתיקה. בעקבות התחקיר נפתחה חקירה ונעצרו מעורבים באירוע.