שייח' עבדאללה נימר דרוויש, מייסד התנועה האסלאמית בישראל, מת הבוקר (ראשון) בבית החולים השרון בגיל 69. הוא ייטמן היום בישוב בו נולד וגדל, כפר קאסם, במשולש. שייח' דרוויש נולד בכפר קאסם. לאחר שסיים את לימודי השריעה בשכם, חזר לכפר, והתחיל להטיף לחזרה לדת ולמסורת האסלאם. ב-1971 אף ייסד את התנועה האסלאמית.



ב-1979 הקים דרוויש ארגון "אוסרת אלג'יהאד" (משפחת הג'יהאד), שמטרתו הייתה הקמת מדינת הלכה אסלאמית בארץ. הארגון הוכרז על ידי זרועות הביטחון כארגון טרור, לאחר שהיה אחראי לאגירת אמצעי לחימה ושריפת שדות, אם כי לא סיכן חיי אדם. ב-1981 נעצר דרוויש, עם כמה משותפיו לייסוד הארגון, הורשע בהשתייכות לארגון טרור וישב בכלא עד ששוחרר בעסקת ג'יבריל ב-1985.



לאחר שחרורו, התרכז בפעילות ציבורית, והחל להביע התנגדות למעורבות של הערבים בישראל בפעילות אלימה. בשנת 1992 לאחר רצח שלושת החיילים בליל הקילשונים, אמר כי "אין זה משנה אם הם מאמינים. רצח הוא רצח".



דרוויש היה המנהיג הרוחני של הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית, ושימש כיו"ר מרכז אדם לדיאלוג בין שלוש הדתות. שייח' דרוויש הצהיר על דבקותו בשלטון החוק ובהשתלבות במוסדות מדינת ישראל.



שייח' חמאד אבו דעאבס, ראש התנועה האסלאמית בישראל, אמר ל"מעריב אונליין", כי "שייח' דרוויש הוא אחד מגדולי הפרויקט האסלאמי בעולם, האמין באסלאם המתון והיה בעל חזון וראייה לטווח ארוך של עולם מודרני, שחי בדו קיום בכמה שיותר נקודות מפגש וחיים משותפים".



"רבים חלקו עליו אך לא היו חלוקים על מעמדו, וחלק מהם אף הגיע לאותה ראייה שלו ברבות השנים. נגרם לו עוול רב על ידי החולקים עליו מבני עמו, אך הוא היה בעל לב רחב שהכיל את כולם ולא שמר טינה לאיש. הוא היה אדם סבלני וסובלני והתייחס לכל בני עמו כאחים, שנפגש עמם על דרך מתן השירות והערכים ההומניים", הוסיף אבו דאעבס. "המנוח לא רק אבידה לתנועה האסלאמית, למשפחתו ולכפר קאסם, אלא לכל תושבי הארץ, לעם הפלסטיני וגם לאומה הערבית והאסלאמית. שתהיה מנוחתו עדן".