ההקלטות בו נשמעים איומיו של ההאקר מאשקלון שהעמיד לפני מספר חודשים את ארצות הברית על הרגליים התפרסמו היום (רביעי) בחדשות 10, כאשר בקטעים נשמעים איומיו על מוסדות יהודים בארצות הברית ושיחה למוקד החירום בה דיווח כי הוא מחזיק כבני ערובה במשפחה אמריקאית. בהקלטה נשמע הנער אומר: "אם תפרצו לבית, אני והחבר שלי נירה בכם".



החשוד באיומים על מוסדות יהודיים בארה"ב. צילום: אבשלום ששוני



בשיחת איום לבית ספר יהודי בארצות הברית, ההאקר התקשר למשטרה ודיווח כי חברו הניח פצצה שהוא עזר לו לבנות בבית ספר. כשנשאל הנער האם הוא יודע היכן הפצצה הוא ציין כי הוא חושב שהיא נמצאת בארון באחת הכיתות וכי הפצצה אמורה להתפוצץ בבוקר למחרת. עוד שיחה שהוקלטה הייתה מאיומיו של הנער על מחלקת הביטחון של בית חולים יהודי כשאמר כי יש בו מטען נפץ שיתפוצץ ביום למחרת והוא אחד האנשים שהניחו אותו.



יחידת הסייבר במשטרת ישראל מסרה כי במחשבו של ההאקר מאשקלון נמצאו מאות כתבות מהתקשורת האמריקאית המסקרות את איומי השווא שעמד מאחוריהן.



עורכת הדין, שירה ניר, שמייצגת את הנער אמרה: "מצבו של הבחור שאני מייצגת הוא בכי רע, בשבועיים האחרונים הוא חווה חמישה ניסיונות התאבדות. הוא נמצא בטיפול פסיכיאטרי בבית המעצר, שוקלים להעביר אותו לבית חולים פסיכיאטרי, בימים אלה התאגדו מספר אנשים והקימו עבורו גיוס המונים, הוא חייב טיפול מיוחד וזה עולה הרבה כסף".