ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר, בראשות השופטת בדימוס רחל גרינברג, מסרה הבוקר (חמישי) כי יקוצר שליש ממאסרו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט והוא צפוי להשתחרר בראשית השבוע הבא וזאת אם הפרקליטות לא תבקש עיכוב על ביצוע ההחלטה על מנת לאפשר לה להגיש ערעור.


שני אילוז, עורכת דינו של אולמרט אמרה לאחר היוודע ההחלטה: "הפרקליטות צריכה לערוך בדק בית, לשקול לא להגיש ערעור ולהניח לאולמרט לשוב לביתו".

עם סיום הקראת ההחלטה, ביקשה הוועדה מנציגת הפרקליטות, עורכת הדין אורלי בן ארי, ליידע עד לשעות אחר הצהריים אם בכוונת הפרקליטות להגיש ערעור על ההחלטה. בשל כך, לא היה צורך בעצם בבקשה לעיכוב ביצוע שחרור. מיד עם סיום הדיון יתכנסו בפרקליטות כדי לבחון את ההחלטה לעומקה ולקבל החלטה אם להגיש ערעור.

הפרקליטות התנגדה לשחרור המוקדם, משום שלטענתה אולמרט ביצע עבירה חמורה ביותר בעת שמסר לאחד מפרקליטיו מסמכים ביטחוניים מסווגים, וזאת מבלי שהעביר אותם כנדרש לבדיקת מפקדי הכלא.

ל"מעריב" נודע כי אולמרט נראה מתוח מאוד בימים האחרונים לקראת הקראת ההחלטה, ולא הסתיר זאת גם בפגישות הדחופות עם פרקליטיו. גם מצבו הרפואי עדיין אינו שפיר, לאחר שאושפז למשך כמה ימים בבית החולים שיבא תל השומר.


ישתחרר בשבוע הבא. אולמרט בחופשתו מהכלא. צילום: אבי דישי, פלאש 90


בדיון לפני כעשרה ימים בפני ועדת השחרורים טענו פרקליטיו של אולמרט, עורכי הדין שני אילוז, אלי זוהר ורם כספי, כי יש לקצר את עונשו. זאת, לנוכח התנהגותו הראויה בזמן שהותו בכלא, למעט מה שהם מכנים אירוע חריג אחד, וכן לנוכח תרומתו הגדולה למדינה. לדבריהם, אולמרט לא סיכן מעולם את ביטחון המדינה ולא עשה זאת גם במהלך כתיבת ספרו, ולכן אין מניעה לשחררו.

מנגד טענה הפרקליטות כי ראש הממשלה לשעבר ביצע עבירה חמורה, ועניינו נמצא כעת - על פי הנחיית פרקליט המדינה שי ניצן ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט - בבדיקה המשטרה, שממנה עולות ראיות לעבירות חמורות.

השבוע אף נודע כי גם המוסד התנגד לשחרורו של אולמרט. זאת לנוכח הממצאים שעולים מהבדיקה, בעיקר לאחר איסוף קובצי המחשב מהוצאת "ידיעות ספרים", שם עמלים על הוצאת ספרו.