לאחר מאבקים והתכתשויות בתקשורת, הדלפות זה כנגד זה והרבה דם רע בין ארגון רפואת החרום הלאומי מגן דוד אדום לארגון ההתנדבותי איחוד הצלה, הוחלט היום (שני) כי הזנקת כונני מד"א ושאר העמותות תבוצע באמצעות האפליקציה הייעודית שפותחה במגן דוד אדום ולא יפורסמו מספרי חירום אחרים מלבד 101.



משרד הבריאות פרסם חוזר מנכ"ל המסדיר את פעילות כלל כונני התגובה המידית תחת מוקד הכוננים הלאומי של מגן דוד אדום והחליט כי פניות הציבור ינוקזו רק דרך המוקד במטרה לייעל את התהליך.



לפי ההחלטה, הציבור ימשיך לפנות לסיוע באמצעות מספר החירום 101 ומוקד מגן דוד אדום יפעיל את כונני התגובה המידית הקרובים ביותר למקום האירוע, ללא קשר לשיוכם הארגוני. בנוסף, הנחה המשרד כי כונני תגובה מידית שאינם פועלים כיום במסגרת מגן דוד אדום, יישאו מכשיר טלפון נייד בו תופעל אפליקציה של מד"א עם התאמות נדרשות. מד"א תפתח את האפליקציה המשולבת, שתחובר למוקד הכוננים הלאומי של מגן דוד אדום.



ממגן דוד אדום נמסר: "אנו מבקשים להודות לשר הבריאות, הרב ליצמן, למנכ"ל המשרד ולצוות המקצועי על הסדרת פעילות כונני התגובה המידית תחת מוקד מגן דוד אדום. במד"א עובדים עם כולם בשיתוף פעולה מלא ומקדמים בברכה אל שורותינו את כל מי שמטרתו להציל חיים, לרבות מתנדבי עמותת "איחוד הצלה".



מארגון איחוד הצלה גם כן ברכו על ההחלטה: "הנהלת איחוד הצלה מברכת על פרסום חוזר מנכ"ל משרד הבריאות אשר מסדיר את שיתוף הפעולה בין מד"א ואיחוד הצלה" נמסר, "משרד הבריאות נתן היום ביטוי ברור לצורך ולחובה של מוקד מד"א לשתף את המידע על קריאות החירום שמגיעות אליו עם מוקד איחוד הצלה, דרישה שעמדנו עליה שנים רבות".



בארגון הוסיפו: "כמו כן, משרד הבריאות קבע באופן ברור שהוא רואה באיחוד הצלה ארגון בעל משמעות אסטרטגית בתחום הרפואה הטרום אשפוזית בישראל וכי שיתוף המידע עם ארגוננו יטיב עם אזרחי ישראל. בחודשים הקרובים יבחנו המתווה ושיתוף הפעולה בפועל ואנו מקווים ששיתוף הפעולה יעלה יפה ויסייע בהצלת חיים".