קטינה בת 15 שעבדה במכירת דגלים בצמתים נפלה קורבן לאונס של אדם שהעסיק אותה – כך עולה מכתב אישום חמור שהוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים. מאיר מנחם, תושב מושב אורה בן 22, מואשם כי ניצל את העובדה שהקטינה הגיעה לביתו כדי לאסוף את משכורתה וכפה עליה לקיים עמו יחסי מין שלא בהסכמתה החופשית. לבית המשפט הוגשה גם בקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים.



מעדות הקטינה במשטרה עלה כי מאז האירוע ולאורך כל השנה שלאחר מכן היא שורה במצב נפשי קשה. רק לפני מספר שבועות, משלא יכלה עוד לשאת את מצבה הקשה, אזרה אומץ והגישה תלונה במשטרה. מיד עם קבלת התלונה פתחו חוקרי המשטרה בחקירה תוך עדכון גורמי רווחה, במהלכה גבו עדויות, נאספו ממצאים  ובוצעו שורת פעולות חקירה. על אף חלוף הזמן, שכן העבירות המיוחסות בוצעו לפני כשנה, הצליחו החוקרים לגבש תשתית ראייתית כנגד החשוד שנעצר ומעצרו הוארך.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, בשבוע שקדם ליום העצמאות, העסיק מנחם את הנערה במכירת דגלים בצמתים שונים בירושלים, יחד עם עובדים נוספים. הוא נהג לשלם למתלוננת וליתר העובדים את שכרם בתום יום העבודה במקום העבודה, אך לעתים נדרשו העובדים להגיע לביתו במושב אורה ולקבל שם את שכרם.



באחד מימי העבודה, בסמוך לגשר המיתרים בירושלים, ניגש מנחם אל המתלוננת, הניח ידו על צווארה, קירב את פניו לפניה וניסה לנשקה. הנערה הפנתה את ראשה ומנעה ממנו לנשקה, תוך שהיא אומרת לו שהוא "חי בסרט". אך בכך לא תמו מעשיו של הנאשם.



עוד על פי כתב האישום, באחד הימים הגיעה הנערה לביתו של מנחם כדי לקבל את שכרה. לאחר שנכנסה לביתו אמר לה להיכנס לחדרו, שם בעל אותה שלא בהסכמתה החופשית. לאחר שבא על סיפוקו קילל את הנערה וניבל את פיו בפניה.



כתב האישום מייחס למנחם עבירות של אינוס ומעשה מגונה בקטינה בת 15. "במעשיו המתוארים לעיל בעל הנאשם את המתלוננת שלא בהסכמתה החופשית וביצע בה מעשה לשם גירוי או סיפוק מיניים, כאשר היא קטינה שמלאו לה 14 שנים תוך ניצול יחסי עבודה", נכתב בכתב האישום



מן המשטרה נמסר כי "מדובר בחקירה רגישה ומורכבת במהלכה פעלו החוקרים במגוון פעולות חקירה מורכבות. כל זאת בשל העובדה שהחשוד פעל במטרה להשיג קרבתו אליה בדירתו כדי לבצע בה עבירות מין קשות. החוקרים פעלו בנחישות וזאת על אף חלוף הזמן והודות לעדותה האמיצה של הקטינה - שהביאו לכך שהחשוד ישא בדין בגין מעשיו הקשים".