יותם בן ברוך, בן 44 מהוד השרון הוא המורה החשוד בביצוע מעשים מגונים בתלמידותיו בחטיבת ביניים בהוד השרון ובבתי ספר נוספים בהם לימד, כך הותר היום (רביעי) לפרסום. אתמול הוא נעצר, לאחר שעם התקדמות החקירה עולה כאמור החשד לדפוס פעולה דומה שבו נקט גם בבתי ספר נוספים בהם לימד. במקביל לחקירה הועבר דיווח למשרד החינוך בנושא, שבעקבותיו המורה הושעה מעבודתו.
 

כאמור, המורה נעצר בחשד לניהול קשרים אסורים וקיום מגע עם נערה כבת 12, תלמידת חטיבת ביניים שבה הוא מלמד. בתלונה שהגישה למשטרה טענה האחרונה כי המורה יצר איתה קשר אישי, שלווה במפגשים ביניהם, וכן במגע שקיימו השניים.



עם התקדמות החקירה עלה חשד לדפוס פעולה דומה בו נהג המורה גם בבתי ספר אחרים שבהם לימד, מרביתם באזור הוד השרון, אם כי ישנם גם כאלה באזור תל אביב ואף בטבריה. על פי החשד, נהג אותו מורה ליצור קשר עם תלמידותיו, רכש את אמונן, וניהל איתן יחסים אסורים, תוך ניצול יחסי מרות. 



במשטרה שוקדים כעת בחקירה בניסיון לאתר עוד קורבנות, כאשר כבר עתה ניתן לציין כי החשד הוא שמדובר בלא מעט קטינות שנפלו בפח שטמן להן החשוד. בשלב זה בידי החוקרים מספר מצומצם של מתלוננות, אולם ישנן חשדות לריבוי מעשים בקרב קטינות נוספות, כאשר חלקן חוששות בשלב זה להתלונן. 



יש להבהיר כי מהחקירה עלה שהחשוד נהג לעבור מדי תקופה מבית ספר אחד למשנהו, וכך, בתקופה של ארבע שנים וחצי בהן הוא מתפקד כמורה, כבר עבר בין למעלה מחמישה בתי ספר. החקירה בראשיתה. 



רק לפני שישה ימים נחשף מקרה נוסף של מורה שנאשם בביצוע עבירות מין בתלמידתו. במסגרת זו הואשם המורה אורי גלעד, תושב צור יצחק בן 36, המשמש מורה בבית ספר תיכון בהרצליה, בריבוי עבירות של בעילה אסורה בהסכמה בתלמידה בת 16. 



מכתב האישום עולה כי הוא קיים יחסי מין עם התלמידה במספר הזדמנויות שונות, בין היתר בשטח בית הספר בזמן הלימודים ובמהלך טיול שנתי. לבית המשפט הוגשה גם בקשה לשחרר את המורה בתנאים מגבילים עד תום ההליכים המשפטיים.