לאחר שוועדת השרים לחקיקה אישרה אתמול את הצעת החוק המבקשת להילחם כנגד צרכני הזנות, לפיה יוטל קנס על כל אדם שייתפס כשהוא צורך זנות, התרחש דיון מיוחד בנושא בתכניתו של גבי גזית ברדיו 103FM, בשיתוף היצאנית דלית (שם בדוי), זהבה גלאון (מרצ) ועו"ד טלי גוטליב, מומחית לדין פלילי במהלך הדיון טענה הראשונה כי בעקבות ההחלטה "אין לנו 



"אתמול, לאחר שההצעה הזאת עברה אין לי טלפונים מלקוחות", סיפרה היצאנית דלית, שהוסיפה: מעבר לזה, אין לי מושג איך בפועל החוק הזה יעבוד, וקשה לי להגיד מה החוק הזה יעשה בטווח הארוך. כרגע אני די מופתעת מכמות התנועה שהולכת ופוחתת החל מאתמול. מי שהעבירו את החוק הזה ניצחו רק בתחום אחד, ובו נשים מועסקות על ידי גברים ונאלצות לשלם להם, מה שקורה לי כרגע זאת פגיעה בפרנסה". 



בהמשך הוסיפה דלית: "אני לא מתיימרת להיכנס לנעלי אף אחד מחברי הכנסת במדינה שלנו, אבל אני חושבת שההצעה הזאת צריכה להיות עם עוד סעיף בו החוק יתפוס רק במקומות שבהם יודעים שמתרחשת פגיעה בנשים וניצולן".



בשלב זה הצטרפה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון. לדבריה, "אני יכולה להבין את דלית ובטוחה שיש עוד כמה נשים כמוה, אני לגמרי מכבדת את בחירתה ויודעת שיש נשים שטוענות, בצדק, שלא כולן בחרו בתחום הזה מתוך חולשה. ועדיין, אני רוצה לדבר גם על נשים אחרות, שפגשתי מאות מהן, המספרות על כל הסיבות שהביאו אותן לעסוק בזנות, ביניהן מצוקה כלכלית או עצם זה שהן היו קורבנות להתעללות מינית בילדותן. ברגע שאתה עושה מדרג שכזה אתה מאפשר לזנות להתקיים. בגדול זנות היא תעשייה של עולם הפשע ומכירת גופה של אישה זהו דבר לא לגיטימי. ואם לא יפנימו שזנות היא אלימות מינית אי אפשר יהיה למגר אותה".



 


עו"ד טלי גוטליב, שיוצאת נגד הפללה של לקוחות זנות, אמרה בתגובה: "לח"כ גלאון יש אג'נדה משלה והיא מנותקת ממה שקורה במציאות. מי היא שתתערב לנשים מה לעשות עם גופן? החוקים של זהבה הם פוגעים ופוגעניים. כשאנחנו נותנים לרשות אכיפת החוק כוח בכל מה שקשור לנושא הזנות זאת השפלה נוראית לנשים עצמן. מה שח"כ גלאון וחברותיה עושות זאת הורדת הזנות למחתרת".

כשנשאלה האם יש אפשרות למגר את הזנות בישראל אמרה עו"ד גוטליב: "אישה שרצה לזנות, כל עוד איש לא מנצל אותה, זאת זכותה. הדבר שאנחנו יכולים לעשות זה להסביר ולהגיד מה נכון בעינינו יותר או פחות".

תגובתה של ח"כ גלאון לא איחרה לבוא, כאשר טענה כי "כשאני שומעת אישה עורכת דין מדברת באופן כזה אני רוצה להגיד לה רק דבר אחד - 'את משת"פית של סרסורים'. איך את מוכנה שנשים יעברו סבל כזה רק בשביל לאפשר לכאורה שיח ליברלי כזה? הגיע הזמן שאנחנו נאמת את לקוחות הזנות עם השלכות מעשיהם".

עריכה מטעם 103: עדן בן ארי