פיגוע דקירה בפ"ת: אזרח ישראלי כבן 40 נדקר היום (שני) על ידי צעיר ערבי, תושב קלקיליה בן 21, בגבו וצווארו, הוא נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים בלינסון בעיר כשהוא בהכרה מלאה ומצבו יציב, עם מספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון. כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירה ולקחו את החשוד לחקירת שב"כ. על פי עדויות של עדי ראייה לאירוע, המחבל מסר עוד בעודו בזירה כי הוא ביצע את המעשה בגלל אירועי אל אקצה. על פי הודעת כוחות הביטחון, המחבל היה כלוא בעבר בישראל בשל פעילות טרור עממי. 


המחבל נלכד בזירת הפיגוע. צילום: אלון חכמון
המחבל נלכד בזירת הפיגוע. צילום: אלון חכמון


 


מנשה דעבול, בעל שווארמה אורלוב ברחוב בר כוכבא בתחנה המרכזית בעיר סיפר: "הייתי בתוך החנות עם אשתי, נכנס נהג אגד, מיד נכנס למקום ערבי והזמין שווארמה, תוך כדי הכנת המנה הוא שלף סכין ודקר את נהג האגד". עוד עולה שהמחבל זיהה בתחנה המרכזית בפ"ת את בעל המקום מנשה דעבול ורעייתו שושנה וכן נהג אגד. המחבל, באמתלה של לקוח, נכנס והזמין שווארמה ותוך כדי שטיפלו בו שלף סכין ודקר את נהג האגד מספר דקירות וניסה לדקור את בעלת המקום.


זירת הפיגוע בפתח תקווה. צילום: אלון חכמון
זירת הפיגוע בפתח תקווה. צילום: אלון חכמון


בעלת המקום נמלטה לפיצה נפוליטה הסמוכה, מרחק של שתי חנויות, כאשר המחבל דלק בעקבותיה וניסה לדקור את בעל הפיצה שלומי נגר. המחבל נעץ את הסכין בדלפק הקבלה במקום. שושנה החליקה, קמה התעשתה ונמלטה לצד הדרך. נגר , שעמד מול המפגע במרחק הדלפק, לקח את משטח ההכנה של הפיצה והדף את המחבל, שנפגע בראשו ונמלט. 

בעל הפיצרייה שהדף את המחבל. צילום: אלון חכמון
בעל הפיצרייה שהדף את המחבל. צילום: אלון חכמון
 
בתוך כך, קצין צבאי שהיה במקום דלק בעקבות המחבל ברכבו והצליח להשתלט  עליו. כוחות משטרה גדולים בפיקוד רפ"ק סער שיין הגיעו למקום. נהג האגד פונה מהמקום לקבלת טיפול בבית החולים. אמבולנס פינה את בעלת המקום שנפגעה קל מההחלקה. 

ראש עיריית פ"ת איציק ברוורמן, שהגיע לזירה, התייחס לאירוע הקשה: "מדובר בפיגוע שלא ניתן היה לצפות אותו, בחור שיצא מביתו בקלקיליה במטרה לבצע פיגוע, נכנס לעסק, דקר נהג אוטובוס מערערה, ולשמחתי הרבה האירוע הסתיים יחסית בטוב בזכות ערנותם של שכנים. אנו עושים כעת הכל כדי להחזיר את החיים לשגרה". 
 
חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א יוסי פרנקל ופראמדיק מד"א תום דגן סיפרו: "בתוך חנות מזון ראינו גבר כבן 40 בהכרה מלאה יושב על כיסא עם פצעי דקירה מדממים בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים והעלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבי"ח כשמצבו מוגדר בינוני עד קשה ויציב". 

צילום: אלון חכמון
צילום: אלון חכמון