אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה יניח היום (חמישי) על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה תלונה נגד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בגין חשד לשיבוש מהלכי משפט במסגרת משפטה הפלילי המתקרב של רעייתו שרה. זאת, בעקבות ההתקפה של נתניהו עליו אתמול בנאומו בכנס התמיכה בו בליכוד. לדברי נפתלי, "מדובר הן בהעברת מסר מאיים מפי ראש הממשלה לאוזניו של עד תביעה מרכזי במשפטה הפלילי של הגברת נתניהו והן בשיגור מסר כוזב במסגרת הנאום לעדי התביעה האחרים במשפט פוטנציאלי זה".  

אב הבית לשעבר טוען כי "המסר הכוזב לעדים האחרים הנו לא לשכוח להעיד שגברת נתניהו צחה כשלג לכאורה בעוד האשמה בגין ההוצאות האישיות המופרכות שגולגלו על קופת המדינה רובצת לפתחו של עד התביעה נפתלי". בהודעתו של נפתלי נכתב: "עצוב שראש הממשלה יורד לביבים הללו. אך מאחר שבחר להתפלש בהם, הוא גם ייאלץ לשלם את המחיר" 

ראש הממשלה ורעייתו אתמול בכנס התמיכה בליכוד. צילום: אבשלום ששוני
ראש הממשלה ורעייתו אתמול בכנס התמיכה בליכוד. צילום: אבשלום ששוני


הבוקר בגל"צ התייחס נפתלי להתקפה של נתניהו עליו ואמר: "הוא תוקף, הוא מסית, הוא מראה איך הוא משסע בין אחים, בין החרדים לחילונים". לדבריו, הוא לא תובע את נתניהו כי "אי אפשר לתבוע ראש ממשלה, זו שאלה רטורית אבל אני בודק את זה. ראש הממשלה בלחץ מטורף אם הוא קורא מתוך דף שהביא לו יוסי כהן לכאורה. כל הדברים האלה נדחו בבית המשפט". 

"ההוצאות לא עלו אחרי שעזבתי" 

נפתלי התייחס לטענה שהשמיע נתניהו לפיה גרף ההוצאות של  המעון ירד עם עזיבתו של נפתלי: "כל סיפור הגרף יתברר בבית המשפט בהרצליה. אם נתניהו רוצה להצטרך לנתבעים אז בכיף. העובדה שעלו ההוצאות לא נכונה. בתקופה שלי שיפצתי את בית רה"מ מכספים שהגיעו דרך עזרא סיידוף וחשב המשרד, בשווי של 300 אלף שקל. שרה ביקשה שאחכה לחשב שלה וחיכינו. כל עובדי בית רה"מ עובדים כמשרת אמון בזכותי. אף אחד לא בודק את הוצאות משרד ראש הממשלה ואת התקציב שהועבר לשם"

על החשדות נגד שרה נתניהו אמר נפתלי: "לא מדובר בחמגשיות, מדובר במשתה. הם הרימו משתה אבל זו לא הנקודה. אתה רוצה תשובות כאלה ברדיו? אני נלחם על חיי ואנצח את הכל". לדבריו, "היה פה ניפוח הוצאות מטורפות. היתה שם טבחית ואמרו לי 'אל תגיד כי אז אז אסור יהיה להזמין אוכל". 

נפתלי טען כי הוצאו לו כספים כדי שישתוק: "ראש הממשלה הסית ושיבש הליכי חקירה. אני לא עד מדינה, אני הולך להיות אחד שהוציא חומרים מיוזמתו. אתה מבין שהסיפורים שסופרו זה דברים לא קטנים. הציעו לי דברים כמו לתת כספים לעורכי הדין שלי. אני במינוסים ולא התפתיתי. אם לוקחים לך מחר את רישיון העיתונאי בלי שימוע היית עושה בלאגן". 

אב הבית לשעבר טען כי מצבו הכספי שקוף: "אני פתחתי תנועה בשם צדק ודמוקרטיה ומביאים אליה תרומות. אתה רוצה את החשבונות בנק שלי? יש לי 120 אלף שקל חובות, 30 אלף שקל בעובר ושב ואני מתפרנס מהיד לפה. שילמתי 60 אלף שקל לעורכת הדין. הכל שקוף אצלי, ואם אם היה שקוף ככה אצל רה"מ - לא היינו צריכים לעזור לנזקקים בחגים".