באולפנת ישורון בפתח תקווה הרוחות סוערות. הורים לתלמידות באולפנה חוששות כי מנהל המקום, הרב יניב כהן, מוביל את המוסד החינוכי לאורח חיים חרדי, זאת בניגוד לסגנון החיים שלהם ולרצונם כמשפחות מהציבור הדתי לאומי. חששן של המשפחות התעורר בשנית אחרי שנה רגועה יחסית לנוכח סילוקן מבית הספר של כ-20 תלמידות משכבה ח', זאת לאחר שנמסר להן , כך לטענתן כי החצאיות שהן לובשות אינן צנועות דיין.

הבנות שצילמו סרטון והתייצבו מול חדרו של המנהל הרב כהן, מחו על ההחלטה והתקשרו אל הוריהן שהביעו כעס ומורת רוח. "צריך שיובן שהיה סיכום על סגנון הלבוש של התלמידות בבית הספר כדי לשמור על צניעות ראויה, כסגנון החיים שלנו במגזר הדתי לאומי. התקבלה החלטה בשיתוף הנהלת בית הספר לפיה התלמידות יחויבו להגיע עם חצאית עד לגובה הברך ובמקרה שלא ימצאו במלאי יוכלו להגיע עם חצאיות ארוכות. בית הספר בחר מעצבת שתעבוד מולו כדי להתאים סגנון לבוש אחיד כביכול, אולם אף אחד בקרב נציגות ההורים לא הסכים שתהיה חובה לרכוש חצאיות מהמעצבת בלבד", אומרת אם כועסת ומוסיפה: "תלמידות הגיעו לאולפנה עם חצאית שחשפה אולי את עצם הקרסול והמנהל החליט שזה לא צנוע מספיק והורה לתלמידות לעזוב את המוסד ולחזור לבתיהן".
לדבריה, כשהבין שההחלטה עוררה זעם בקרב ההורים שכינו אותה שערורייתית, הוא שלח אל שכבת י"ב את שתי סגנותיו שעברו בין התלמידות ובדקו ב"ציציותיהן" ממש. כל תלמידות השכבה קמו בהפגנתיות לאור החלטתן של הסגניות והפגינו מול חדרו של המנהל עד שעזבו את בית הספר כפי שצוו לעשות על ידי הסגניות. "פתאום הן החלו לבדוק את התוויות שבגומי החצאית ואלו שלבשו חצאיות שלא נרכשו ביריד ניתנה להן הוראה לעזוב את בית הספר שכן הלבוש אינו תואם. מדובר בחצאיות זהות לחלוטין, וכראיה - הבדיקה לעומק שביצעו הסגניות. אם החצאית לא היתה זהה או לפחות דומה לא היה צורך בבדיקה של התווית וכאן לעניות דעתנו ההורים מדובר בשערורייה", אמרה האם. 

"לאן הגענו?" 

לדבריה, ההורים לא מתכוונים לאפשר פגיעה בבנות: "האם המוסד החינוכי הפך למקדם מסחרי של מעצבת כזו או אחרת? האם מישהו יכול להכתיב להורים לרכוש בגדים במקום אחד ולפסול מקומות אחרים כשמדובר בפריט לבוש זהה ושעונה על הקריטריונים של המגזר הדתי לאומי? לאן הגענו? לפני כשנתיים היה כאן בלאגן גדול בנושא ופשוט דרשו שהתלמידות יגיעו עם חצאיות בסגנון הטאליבן. נלחמנו נגד ההחלטה אבל לא ניתן שמישהו באולפנה יסחוט אותנו או יפגע בבנותינו. אנחנו שומרות על צניעות ילדותינו, מכבדות את אורח החיים הדתי לאומי כי זה אורח החיים שהוא אבן יסוד עבורנו, אבל לא ניתן בשום אופן להתחרדות האולפנה. זו לא דרכינו".
אותה אם טוענת כי כששוחחה עם אמא של תלמידה שנזרקה מבית הספר שמעה טענות מבישות. "היא סיפרה שרכשה שלוש חצאיות מהמעצבת בסכום של 370 שקלים, בעוד אותן חצאיות נרכשו על ידנו בסכום של 120 שקלים, לשלוש חצאיות. "האם הוא יכול לכפות עלינו לשלם פי שלושה ויותר במיוחד על מוצר זהה? תלמידות י"ב סירבו לרכוש חצאיות בסכום הגבוה במיוחד כשהן מסיימות השנה, וההחלטה של מנהל האולפנה חייבת להיבדק".
ההורים טוענים כי מאז כניסתו של הרב כהן לתפקיד מתעוררות אחת לתקופה ההחלטות המחמירות את סגנון הלבוש. "זה חייב להיפסק" הן אומרות בכעס.

מהאולפנה נמסר בתגובה: קוד הלבוש שהוכנס לאולפנת ישורון, כמו קודי לבוש שנכנסו לארגונים רבים בישראל ובעולם,  נעשה על פי בקשת ההורים, הבנות והצוות החינוכי.  מתוך הראיה החינוכית שאינה טומנת ראש בחול, יצאנו למהלך בהובלת התלמידות ובליווי מעצבי אופנה, לעיצוב קוד לבוש.
 תלמידות האולפנית היו שותפות מלאות לכך. עוצבו כ-12 דגמים. צוות האולפנית לא היה מעורב, וראינו בכך הזדמנות חינוכית בהובלת הבנות ולבחירה שלהן. לכן גם לא עירבנו את ההורים. כל החצאיות קצרות.  נקודה. לבקשת ההורים הוספנו לקוד הלבוש אפשרות לחצאית ארוכה בצבע שחור בלבד מכל מותג.
 
 רוב רובן של התלמידות וההורים מברכים על כך. כאנשי חינוך אנחנו מכבדים את הקושי להסתגל לשינוי ואנחנו נלווה את התהליך במלואו.  העיתון יכול לתת במה לתהליכים החינוכיים המדהימים שמתרחשים בבית הספר ועל כך תהיה תפארתו.  השיח צריך להתנהל בין כתלי בית הספר ולא מעל דפי העיתון.