לאחר שנחשף אתמול כי שלמה גרוניך הוא הזמר שנגדו הוגשה לאחרונה תלונה במשטרה בגין תקיפה מינית שאירעה לפני כ-20 שנה, הערב (שני) הוא החליט שלא להגיע לטקס פרס שר החינוך לתרבות יהודית שם היה אמור לקבל פרס עבור מפעל חיים ובמקומו עלתה לקבל את הפרס אשתו, מיכל אדלר, שלטענתה הגיעה כדי להוכיח את חפותו לאחר שלדבריה נעשה לו עוול.



"הגעתי לכאן למרות שאני לא אוהבת טקסים, כדי להוכיח את חפותו. אני לא מאמינה לתלונות שווא הללו, אני מכירה את בעלי והוא לא עשה דברים אלה", אמרה בראיון לערוץ 10.



אשתו של שלמה גרוניך מקבלת את הפרס בשמו משר החינוך בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בתוך כך, אישה נוספת שהגישה תלונה למשרד החינוך נגד הזמר דיברה הערב בחדשות 2 ואמרה כי גרוניך תקף אותה כשהיתה בת 16 כשהגיעה אליו על מנת להשמיע לו את שיריה. "אני משמיעה לו שירים והוא מתחיל ללטף אותי. לפני זה הוא הציע לי גראס או חשיש ואולי אפילו היה שם קוקאין. אולי שתיתי משהו, אולי משהו נכנס לי לתוך הכוס", סיפרה.



אשתו של שלמה גרוניך מקבלת את הפרס בשמו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



מיכל אדלר, אשתו של גרוניך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"אני רק יודעת שאני לא זוכרת איך הגעתי למצב הזה שאני עירומה במיטה שלו והוא מציע לי ארבעה סוגים שונים של קונדום. זה שלב ההלם. אני כבר לא מגיבה. היה ניסיון של חדירה, הגוף פשוט לא אפשר את זה", תיארה, "זה לא האונס הקלאסי. זה בעצם להיות קורבן של ניצול". עוד נאמר בדיווח בערוץ 2 כי תמצית העדות הובאה בפני משרד החינוך והם קיבלו את ההחלטה להעניק את הפרס בכל זאת. 

זמן קצר לפני הטקס פורסם בטוויטר של "הצינור" כי הוגשה למשרד החינוך תלונה נוספת נגד גרוניך, אך במשרד הכחישו קיום תלונה שכזו. כזכור, בימים האחרונים הופעל לחץ כבד על שר החינוך נפתלי בנט ומשרד החינוך לבטל את מתן הפרס לגרוניך, שהואשם כאמור בתקיפה מינית, אך לאחר שבמשרד בדקו את הדברים, הוחלט שהפרס בכל זאת יוענק לו.



הכסא של גרוניך בטקס. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



תחילת הפרשה הייתה בפוסט שהעלתה המתלוננת ר' לפייסבוק, בו סיפרה שכשהיתה בת 17 הוטרדה מינית על ידי היוצר. "נשלחתי מטעם להקת נוער שהייתי חלק ממנה להיפגש עמו, הוא הרשה לעצמו להכניס למפגש אלמנטים מיניים אשר היו לגמרי לא במקום ובמפתיע קינח בנגיעה באזור החזה שלי באופן משפיל", כתבה ר' והוסיפה כי "זהו אינו מקרה חד פעמי. שאר המקרים שנחשפתי אליהם ונחשפת גם כיום הם קשים מאוד. אדוני שר החינוך, אנא בטל את הענקת הפרס".



מדובר בטקס הענקת פרסי שר החינוך לתרבות יהודית לשנת תשע"ז על שם אורי אורבך ליוצרים אשר תרמו תרומה משמעותית לתרבות היהודית. עוד קיבלו פרסים במהלך הטקס שהתקיים בתיאטרון ירושלים: גלעד אלפסי ונועה אריאל בתחום התיאטרון, שלמה ממן ונגה להקת מחול בתחום המחול, אביגיל שפרבר ואמיל בן שמעון בתחום הקולנוע, קובי אוז ואודהליה ברלין בתחום המוזיקה ויונדב קפלון ומירה קשר בתחום ספרות ושירה.