לראשונה בתולדות הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית, אישה מונתה לתפקיד דיקן הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית. החל מיום ראשון הקרוב תיכנס פרופ' דינה בן יהודה, מנהלת אגף המטולוגיה במרכז הרפואי הדסה, לתפקיד הדיקן ה-23 בפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית, ותהיה האישה הראשונה שתכהן בתפקיד זה. פרופ' בן יהודה תחליף בתפקיד את פרופ' דויד ליכטשטיין, לאחר ארבע שנות כהונה כדיקן הפקולטה.



פרופ' בן יהודה נשואה לפרופ' אריה בן יהודה, מנהל האגף לרפואה פנימית בהדסה, היא אם לשלוש בנות. את אחיה הבכור איבדה בגיל שבע ממחלת הסרטן, והטרגדיה המשפחתית הייתה עבורה אירוע מכונן שהביא אותה להחלטה לעסוק בבגרותה במקצוע הרפואה. במלחמת יום כיפורים ריכזה את הטיפול בנפגעי המלחמה בחטיבת השריון ובמשפחותיהם ועל כך הוענק לה צל"ש הרמטכ"ל בשנת 1976.



פרופ' בן יהודה, בוגרת בית הספר לרפואה של אוניברסיטת בן-גוריון. את התמחותה ברפואה פנימית והמטולוגיה השלימה במרכז הרפואי הדסה, ואת עבודת המחקר בחקר הסרטן עשתה במרכז לחקר הסרטן בבית החולים "ממוריאל "סלואן קטרינג" בניו יורק. עם חזרתה ארצה בשנת 1992, הקימה את המעבדה לאבחון ומחקר של מחלות המטולוגיות ממאירות, בשנת 1997 מונתה לפרופסור באוניברסיטה העברית ומשנת 2002 מנהלת את המערך ההמטולוגי במרכז הרפואי הדסה. פרופ' בן יהודה עוסקת במחקרים חדשניים בנושא טיפול בתאים ממאירים באמצעות ננו-חלקיקים של חלבון מעכב תמותה בשילוב עם עבודה קלינית ענפה.



"אני רואה חשיבות רבה לעצמאות אקדמית וניהולית של הפקולטה לרפואה כחלק מהאוניברסיטה העברית תוך שמירה וטיפוח השותפות ההיסטורית שבין האוניברסיטה והדסה", אמרה אתמול פרופ' בן יהודה. "הפקולטה שלנו הינה ייחודית בכך שהיא מכשירה אנשי רפואה: חוקרים, רוקחים, רופאים אנשי רפואת הציבור, מרפאות בעיסוק ואנשי סיעוד". עוד ציינה כי "רק בשיתוף פעולה של כל המגזרים כולל סטודנטים נוכל להכשיר את דור אנשי מקצועות הרפואה הבא עם יכולת להבין את מהות המקצוע תוך שאיפה לידענות, מקצוענות והתנהגות מכבדת ואתית בתהליך הטיפול הרפואי".