תופעת הליצנים המפחידים: נער כבן 13 נעצר הלילה (רביעי) ברחוב יוסף נבו בהרצליה על ידי המשטרה לאחר שאחז בסכין וחבש מסכת ליצן. במשטרה מסרו כי בגרסתו אמר החשוד שהגיע לפארק בהרצליה בעקבות הפרסומים ברשתות החברתיות וכי הצטייד מראש בסכין שהביא מהבית. בסיום חקירתו שוחרר החשוד בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית.


המעצר מתרחש לאחר שבמשטרה הבהירו אתמול כי יחול שינוי במדיניותה, והצהירו כי יבצעו מעצרים כחלק מהמלחמה בתופעת הליצנים. כזכור, במהלך הימים האחרונים המשטרה עיכבה לחקירה מספר נערים, חלקם אף מתחת לגיל 12, לאחר שעטו מסכות ליצן והפחידו עוברי אורח במקומות ציבוריים שונים ברחבי הארץ. בחלק מהמקרים המעשים הגיעו לכדי התפרעות של ממש והפרת הסדר הציבורי תוך שיבוש שגרת חייהם של אזרחים תמימים. 
תיעוד של ליצנים בבאר שבע המטילים אימה על הציבור


אתמול, ליר זגדון, ילדה בת 10 מבאר שבע, הותקפה בגז מדמיע על ידי ליצן בפארק בשכונת נחל עשן. משטרת באר שבע פתחה בחקירה. אמה של הילדה, אפרת זגדון, סיפרה: "היא הלכה עם חברה לפארק לשחק, 30 מטרים מהבית. אחרי כמה דקות היא חזרה הביתה כשהיא צורחת "העיניים! העיניים!". ליצן ריסס אותה בגז מדמיע".

זגדון הוסיפה, כי "חברה שלה אמרה לי 'הם עם מסכות!'. בעלי רדף אחריהם אבל הם נעלמו כאילו לא היו קיימים". ליר, הילדה שהותקפה על ידי הליצן, סיפרה: "הייתי עם חברה שלי בפארק, היו שני ליצנים שהוציאו משהו וריססו לי לתוך העיניים. חזרתי הביתה וההורים הזמינו אמבולנס".

הילדה פונתה לטיפול רפואי במרפאת "בריאותה" שם התברר כי מלבד הצריבות בעיניים היא גם סובלת מכוויות בצוואר. זגדון טענה כי היא חוששת מכך שארגונים פליליים או לאומניים ינצלו את המגפה המתפשטת כדי לפגוע באנשים. "אומנם מדובר בהלצה של ילדים, אך הדבר עלול להידרדר ולפגוע באנשים", סיכמה האם.