גבר כבן 43 נהרג היום (חמישי) לאחר שנחבל מסלע במהלך גלישת אומגה סמוך למצוקי גפת בגלבוע. חובשים ופראמדיקים העניקו לו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה שבסופן נאלצו לקבוע את מותו.

גבר נהרג במהלך גלישת אומגה בגלבוע - צילום: מד"א

זירת התאונה בגלבוע. צילום: מד"א

פאראמדיק מד"א דניס פולקוב סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 43 מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם חבלת ראש קשה לאחר שנחבל מסלע במהלך גלישת אומגה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות, הוא סבל מפגיעת ראש קשה ולאחר מאמצי החייאה נאלצנו לקבוע את מותו במקום".

אתמול נפל נער בן 15, תלמיד תיכון בנתניה, מצוק בחוף סירונית בעיר ונהרג. האסון אירע במצוק דרומית למעלית בחוף סירונית. הנער נפצע בתחילה באורח אנוש ופונה לבית החולים לניאדו בעיר, אך שם מת מפצעיו. הנער, תלמיד תיכון בעיר, היה במקום עם שלושה חברים. מבית החולים לניאדו נמסר כי "בהמשך לאירוע הנפילה של נער כבן 15 בנתניה, הרופאים לקבוע את מותו. הודעה נמסרה למשפחתו. אנו משתתפים בצער המשפחה".
בעקבות האירוע הטרגי, פתחה עיריית נתניה בחקירה. על פי המסתמן כעת, אין חשד לפלילים. עדיין לא ברור אם הנער עבר את הגדר או שחלק מהמצוק נפל. גורם בעיריית מסר כי המקום מגודר ויש בו שלטי אזהרה.
פאראמדיקית מד"א אנה איגנטייב סיפרה: "התקבלה קריאה במוקד 101 של מד"א על נער שנפל מצוק לחוף סירונית. הגענו לחוף עם הניידת טיפול נמרץ והמשכנו רגלית מאות מטרים בודדים עד לפצוע שהיה בחלק בחוף שהוא ללא גישה לרכב. הוא היה באי שקט וסבל מפגיעה רב מערכתית קשה. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל תרופות והנשמה והוא פונה במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה לבי"ח לניאדו בעיר".
אפי גרינברג, חובש ביחידת האופנועים של איחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בנער שסבל מפגיעה רב מערכתית לאחר שנפל מצוק. יחד עם חובשים נוספים הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה עד להגעת צוות ניידת טיפול נמרץ שהעבירו אותו תוך המשך פעולות החייאה במצב אנוש לבית החולים לניאדו בנתניה שם למרבה הצער נקבע מותו".