עימות בקיבוץ רשפים שבעמק המעיינות על רקע כספי, התלהט יתר על המידה והתדרדר לירי של אחד מחברי הקיבוץ במנהל הקהילה בן ה-62 ופציעתו באורח בינוני-קשה. צוותי מגן דוד אדום פינו את מנהל הקהילה לבית החולים העמק בעפולה והחשוד בירי הסגיר את עצמו למשטרה.



מהחקירה עולה כי האירוע התרחש סמוך לשעה אחת עשרה וחצי בצהריים בסמוך למזכירות הקיבוץ. בין החשוד בירי בן 67, לבין מנהל הקהילה פרץ ויכוח, כפי הנראה על רקע כספי, שבשיאו שלף החשוד אקדח וירה בפלג גופו התחתון של האיש, שאינו מתגורר בקיבוץ.



"כשהגענו לקיבוץ ראינו בסמוך לבניין המנהלה גבר כבן 62 שוכב מתחת לסככה כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפצע מירי בפלג גופו התחתון", סיפר הפרמדיק דניס פולקוב ממד"א מרחב גלבוע. "הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים והוא פונה במהירות בניידת טיפול נמרץ של מד"א תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים העמק כשמצבו בינוני ויציב".



עו"ד אבי מוסקוביץ שמייצג את החשוד בירי מטעם הסנגוריה הציבורית אמר בתגובה לאירוע: "מדובר בחבר קיבוץ בן 70 שהתאלמן מאשתו לפני מספר שנים. כתוצאה מתהליכי ההפרטה בקיבוץ הוא נקלע לסכסוך כספי עם הקיבוץ שהוביל אותו למצב כלכלי קשה מאד. האיש נמצא בסערת רגשות ובמצב נפשי קשה. אנו מצפים שהמשטרה תתחשב במצבו". מחר בשעות הבקור הוא יובא להארכת מעצר. בבית משפט השלום בטבריה.